Is er ontvangst van Nederlandse commerciele zenders (RTL) in Sunny Beach?

Ik ga van 22 juli t/m 29 juli Naar Bulgarije op vakantie en zit in Hotel Globus te Sunny Beach!
Of anders in cafe/bars?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (3)

Helaas voor jou, maar je zult je favoriete soaps moeten missen.
Bulgarije ligt buiten de footprint van de Astra 19.2 E satelliet, waarop de RTL zenders worden uitgezonden.
Je bent dus te ver verwijderd om nog Nederlandstalige zenders te kunnen ontvangen.
Als het wel mogelijk zou zijn geweest, was het nog maar de vraag of het hotelmanagement voor deze optie zou hebben gekozen omdat je als nederlander veruit in de minderheid bent daar. De meeste gasten komen uit Rusland en andere aziatische staten in de buurt. De kans is dus wel groot dat je naar onverstaanbare zenders kunt kijken als je niet zonder TV kunt.

Bijgaande foto is de footprint (stralingsgebied) van de satelliet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 1x op vakantie geweest in Sunny Beach, en ik weet dat in die hotels wel Duitse zenders te ontvangen zijn en ook Eurosport. Meer westerse zenders zijn er niet.
Maar even iets anders: is het niet een goed idee om gewoon lekker een boek te lezen tijdens de vakantie en eens niet voor de tv te gaan hangen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CNN is ook vaak overal te ontvangen.

Tips:
- Neem een reisgids mee, maak leuke uitstapjes (waarom zal je anders op vakantie gaan)
- Neem een leesboek mee

Als je dan echt niet zonder bewegende beeldjes op een vierkant kastje kunt, neem dan een laptop met DVD-speler mee en een stapeltje schijfjes.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om op vakantie TV te gaan kijken (vooropgesteld dat er überhaupt tv's zijn in mijn vakantie gebied).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je cluppie volgen??? En dat wil je op de commerciele zenders? Je bent ervan op de hoogte dat het "Bord op de schoot" moment sinds vorig jaar weer op de publieke omroep zit?