Waarom hebben veel zenders meestal ongeveer op het zelfde moment hun reclames?

Weet jij het antwoord?

/2500

volgens mij is dat tactiek zodat de mensen niet gaan zappen omdat toch overal reclame op is. En blijven ze na de zender kijken.

Zodat wegzappen geen zin heeft. Ik verdenk de commerciële omroepen ervan dat dit met elkaar is afgesproken.

Omdat ze dan bang zijn als zij zeg maar een reclame houden dat je dan over zept op een ander programma en dan ook blijft kijken

net zoals hierboven staat vermeld. verder is het ook slim van hen om bijv. na een film die om half 9 begon gelijk een volgende film te starten zodat de kijker blijft kijken, en om de reclame dan te starten na ong. 10 min van de nieuwe film. Meerdere tv zenders maken hier gebruik van.

Het is pure tactiek. En dit moet haast wel afgesproken werk zijn onder elkaar. Want als zender kun je zelf bepalen wanneer je een reclame blok uitzendt. Maar uitzenden moet je wel,dat is een verplichting. Dus gelijk met de tegenpartij,zo krijg je de kijker na het zappen,weer terug.

Dit is inderdaat ook tactiek, maar er is een andere reden. Tot een jaar of vijf geleden waren er afspraken over hoevaak per programma erreclame mocht zijn, die "richtlijnen" worden nu ook nog gewoon gebruikt. En omdat de meeste programma's rond dezelfde tijd starten (jwz kwartier enz) zijner vaak tegelijkertijd reclame's

Dan kunnen mensen alleen reclames kijken. Anders gaan ze zappen en zien ze de reclames niet! De tactiek is hoe vaker je het herhaalt, hoe eerder je het koopt.

Anders verdienen de bedrijven minder aan hun reclames

De commerciele zenders hebben dat inderdaad met elkaar afgesproken, kijk maar naar RTL, die beheerst 4 zenders in NL (RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8) en voor zover ik weet zijn alleen net5 en SBS6 er nog... Maar het is afgesproken, om wegzappen te voorkomen, zoals al veel gezegt is

dat is om je te dwingen om te kijken want een helen boel mensen die zappen als de reclamen komt en dat weten de reclamen jongens dus van daar

Bronnen:
burning

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100