Waarom hebben veel zenders meestal ongeveer op het zelfde moment hun reclames?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit kan ook komen omdat er gewoon veel reclame is. de kans is dan dus groot dat je tijdens het zappen meer reclame tegen komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is irritant he?!
We moeten met z'n allen een twitteractie, faceboek en noem maar op houden dat we wat reclame betreft allemaal gaan zappen naar een andere zender.
We maken ze helemaal gek.

Antwoorden (10)

volgens mij is dat tactiek zodat de mensen niet gaan zappen omdat toch overal reclame op is. En blijven ze na de zender kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal. Maar ik zap dan lekker naar Ned 1, 2 of 3 of naar het belgische EEN.
Zodat wegzappen geen zin heeft. Ik verdenk de commerciële omroepen ervan dat dit met elkaar is afgesproken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
Het zijn ook afspraken, is inmiddels bekend.
Omdat ze dan bang zijn als zij zeg maar een reclame houden dat je dan over zept op een ander programma en dan ook blijft kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net zoals hierboven staat vermeld.
verder is het ook slim van hen om bijv. na een film die om half 9 begon gelijk een volgende film te starten zodat de kijker blijft kijken, en om de reclame dan te starten na ong. 10 min van de nieuwe film. Meerdere tv zenders maken hier gebruik van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is pure tactiek.
En dit moet haast wel afgesproken werk zijn onder elkaar.
Want als zender kun je zelf bepalen wanneer je een reclame blok uitzendt.
Maar uitzenden moet je wel,dat is een verplichting.
Dus gelijk met de tegenpartij,zo krijg je de kijker na het zappen,weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaat ook tactiek, maar er is een andere reden.
Tot een jaar of vijf geleden waren er afspraken over hoevaak per programma erreclame mocht zijn, die "richtlijnen" worden nu ook nog gewoon gebruikt. En omdat de meeste programma's rond dezelfde tijd starten (jwz kwartier enz) zijner vaak tegelijkertijd reclame's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kunnen mensen alleen reclames kijken. Anders gaan ze zappen en zien ze de reclames niet! De tactiek is hoe vaker je het herhaalt, hoe eerder je het koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders verdienen de bedrijven minder aan hun reclames
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De commerciele zenders hebben dat inderdaad met elkaar afgesproken, kijk maar naar RTL, die beheerst 4 zenders in NL (RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8) en voor zover ik weet zijn alleen net5 en SBS6 er nog... Maar het is afgesproken, om wegzappen te voorkomen, zoals al veel gezegt is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is om je te dwingen om te kijken want een helen boel mensen die zappen als de reclamen komt en dat weten de reclamen jongens dus van daar
Bronnen: