Waarom zijn er ALTIJD fouten in NOS tekst tv?

Soms staat NOS tekst tv aan op de tv en ik lees dan soms de sport berichten. Wat mij nu al jaren opvalt is dat er altijd fouten zitten bij de sport afdeling. In de berichten zitten bijvoorbeeld opeens zinnen uit andere stukken tekst. Soms staat er ook midden in een bericht één of andere uitslag die hier niks mee te maken heeft!
Herkent iemand dit ook? Weet iemand waarom dit zo is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik herken het ook maar weet niet wrm!

Het beste antwoord

Het is ook mijn waarneming, dat er veel fouten in teletekst zitten. Niet alleen de fouten die jij noemt, maar ook rare taal- en stijlfouten. Dat is ook niet mijn sterkste kant, maar ik werk dan ook niet bij teletekst ;-)

Ook kom je vaak op lege pagina's, of een verkeerde pagina terecht, als je klikt op een van de nummers op pagina 101. Ze vergeten dan de index bij te werken.
De precieze oorzaak, dat er zo veel misgaat weet ik niet, maar er gaat een verhaal over de oorzaak, dat best een broodje-aap-verhaal of een roddel kan zijn.

Als op feestjes en verjaardagen, de neefjes en nichtjes van Mies Bouwman, Paul Witteman, Koos Postema, Andries Knevel of Paul de Leeuw hun beroemde oom of tante ontmoeten, wordt er al snel de vraag gesteld, of tante Mies of oom Koos, niet even een leuk baantje kan regelen in Hilversum. Want werken bij de televisie is natuurlijk heel bijzonder. Soms lukt dat ook.

Kijk maar eens naar aftitelingen: je ziet vaak bekende namen terugkomen, zoals b.v. Peter Oster, Mien Knevel, Truus Bouwman, Pietje Niehe, of Diederik van Nieuwkerk.
Zij zorgen dan voor het licht, zijn cameraman, regie-assistente of opnameleider.

Maar er zijn ook nichtjes en neefjes, die eigenlijk nergens geschikt voor zijn. Toch wil oom of tante dan wel iets doen, en dan is eigenlijk de enige mogelijkheid nog werken bij Teletekst. Want daar hoef je bijna niets voor te kunnen. Maar je kunt dan wel zeggen dat je bij de televisie werkt. Aan jou om te beoordelen of dit verhaal (gedeeltelijk) waar is. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij heeft het veel te maken met storing op de doorgifte van de informatie via de kabel.
Het valt mij ook vaak op.
Pas geleden stond er zelfs iets heel raars bovenaan de belangrijkste nieuwspagina.
Ik heb er van verbazing toen een printje van gemaakt.
Kijk maar eens naar het eerste bericht ??!! :-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha
De vele typefouten of rare zinnen komen volgens mij omdat er (veel te) snel getypt wordt. De berichten zetten ze dan zomaar op de teletekst zonder na te lezen. Bij veel regionale zenders zie je dat trouwens ook!
Mijn man mailt regelmatig naar de NOS om ze op fouten te wijzen en dan worden ze vervolgens wel verbeterd!