Wat voor een comedy series kan ik nog meer kijken ...

... als ik je vertel dat ik hou van:

- Monty Python
- Blackadder
- Red Dwarf
- The Young Ones
- A Bit Of Fry And Laurie
- Not the Nine O'Clock News
- Bottom
- A League Of Gentlemen
- Fawlty Towers
- Flight Of The Conchords
- Little Britain
- Coupling

Deze series heb ik al vaak gezien. Ze blijven leuk, maar ik wil graag weer eens wat nieuws ontdekken in dit genre. Het hoeft natuurlijk geen nieuwe serie te zijn. Misschien is er iets ouds dat ik nog niet ken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah engelse humor..ik hou dr ook van ;-)

Antwoorden (13)

Yes, Minister
The new statesman
absolutely fabulous
green wing

bjijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! De meeste ken ik niet. Wel eens van gehoord. Van The New Statesman had ik nog nooit gehoord. Ik ben nu op youtube aan het kijken en ik zie dat het met Rick Mayall is. Geweldig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, diezelde als uit Bottom en the young ones.
Absolutely fabulous past naar mijn mening goed in jouw rijtje. En dan vooral de oude serie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel van gehoord en soms een heel klein stukje gezien, maar nooit echt gekeken. Ga ik toch eens doen dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is zo leuk
some mothers do have them
keeping up appearences
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The third rock of the sun. Ik heb er zelfs een wikipedia over gevonden. Geen Engelse humor, maar ik vond het wel leuk.

Toegevoegd op 17-06-2009 22:54:50
Cold feet over drie stellen dertigers en relatieproblemen.
Het is niet helemaal vergelijkbaar, maar wel typisch Engels.

Toegevoegd op 18-06-2009 00:00:15
Cold feet begint met humor, maar jammer genoeg met drama.

Een Amerikaanse miniserie is The 10th kingdom. Die is ook verkrijgbaar op DVD en heeft 10 afleveringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben even de naam kwijt. Er was een serie over een buitenaards wezen, dat er uit zag als een mens. Hij had een vriendin en een heel jong kindje dat als een volwassene kon denken en praten. Hij was arts en had een hele vervelende assistente die alle patiënten maar lastig en vervelend vond en dat duidelijk liet merken.

Soms moest hij snel weg om ergens iemand op de wereld te redden van gevaar. Hij vloog binnen een paar tellen naar die plek toe, waar die ook ter wereld was. Een paar seconden later was hij weer terug.

Herkent iemand dit? Hoe heette deze serie?

Ik vond dat wel een grappige serie, die, volgens mij, wel past in jouw opsomming.

Toegevoegd op 17-06-2009 22:42:22
Er is nog een andere serie over de baas van een fitnesscentrum. De acteur die de baas speelt, doet ook mee in Red Dwarf. In het fitnesscentrum gaat van alles mis. De baas wil ook steeds weer nieuwe dingen proberen met hele goede bedoelingen, maar alles gaat steeds mis. Tegelijk denkt hij dat hij de beste baas ter wereld is.

Ook van deze serie ben ik even de naam kwijt. Wie weet hoe deze serie heette?
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, My Hero. Inderdaad een goede tip. Ook die was ik vergeten op te noemen. Toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Brittas Empire! Ja ook een goede tip. Heb ik heel lang geleden wel eens gezien, maar daarna vergeten ja. Hier ga ik nog eens naar op zoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens, over My Hero. Hij was geen arts. Hij werkte in een soort natuurwinkel (winkel met biologische producten). Zijn vrouw werkte bij een heel irritante zelfingenomen dokter.
Ik begrijp de voorkeur van "Engelse humor", maar opper toch een Amerikaanse serie, welk de Engelse "kwaliteit" benadert. Mijn inziens: All in the Family.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je tip Alslajemelevend, maar ik ben toch bang dat ik er niet mee eens ben. Een leuke serie zeker, maar het is toch meer een sitcom en heeft niet de meligheid van de rest uit het rijtje. Oh, en het hoeft niet per sé Engels te zijn hoor. Flight of The Conchords en 3rd Rock (genoemd in een antwoord) zijn dat ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smaken verschillen, en dat is maar goed ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we het daarop houden! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet echt een serie toch? Het is een quiz. Toch +1 voor de goede tip. Want het is inderdaad ontzettend leuk. QI past perfect in een rijtje met Never Mind The Buzz Cocks en Have I Got News For You denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad een hele vreemde quiz maar wel brilliant. Je moet trouwens niet de Nederlandse versie kijken daar is geen klap aan. Gewoon die van de BBC met Fry kijken.
Kijk, nog een liefhebber van echt britse komedies :)

Men behaving badly
Keeping up appearances
Are you being served
Allo allo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige die ik nog aan jouw uitgebreide lijst zou kunnen
toevoegen is: Rising Damp (in het Nederlands "Drie hoog achter"). Hilarisch. Jaren 70.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Benny Hill, meesterlijke komiek met veel schaars gekleed vrouwelijk schoon, en altijd weer dat kleine kale manneke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Vicar of Dibley, met Dawn French.
Niet echt absurd, maar wel supergrappig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Family Guy, is te zien op Comedy Central.. Tekenserie. Het is het eerste wat in me opkomt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
the office (mijn 1e antwoord zou zijn family guy, maar dat past niet echt in het rijtje)