Waarom zijn bepaalde series op 13th street opeens weer op het oude 4:3 formaat?

Sinds november vorig jaar heeft 'the crime and thriller channel' een nieuwe huisstijl gekregen. Voorheen werden alle series in breedbeeld uitgezonden, maar sinds de wijziging is ongeveer 70% van de content weer teruggezet naar het 4:3 formaat. En dan niet alleen met oude series maar ook met nieuwer materiaal.

Is er ergens iets bekend waarom dat gedaan is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
Aponi
13 jaar geleden
Vroeg ik me ook al af. Bij syfy precies hetzelfde heel erg irritant.

Het beste antwoord

Zie ik bij meer zenders. Bij oudere series snap ik het wel, anders wordt het beeld in de breedte uitgetrokken en worden de mensen zo dik weergegeven ;-)
Waarom het ook bij nieuwere gedaan wordt begrijp ik ook niet, tenzij het toch nog in 4:3 opgenomen wordt..