Hoe zit het met scheren en tandenpoetsen in Expeditie Robinson?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
9.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vind ik nou een mooie vraag, want ik heb het mijzelf ook al afgevraagd hoe ze dat nou deden... Er wordt wel geschoren, want je ziet geen zwaar behaarde dames ofzo! Leuke vraag!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Dat vroeg ik me laatst ook af! Haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Yep, goeie vraag! (Nu nog een antwoord ;-P )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje, leuk programma hè :)

Antwoorden (5)

Scheren zal niet lukken. Tandenpoetsen wel, ze nemen gewoon hun borstel en tandpasta mee naar het eiland.

Toegevoegd na 2 minuten:
De dames kunnen natuurlijk wel wat scheermesjes met scheerschuim meenemen, maar slechts een beperkte voorraad. Er kan dus minder vaak geschoren worden dan thuis.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zelfde geldt voor de mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die camera's niet draaien: dan gebeurt het allemaal.
De cameraploeg gaat namelijk wel van het eiland af.

Dan wordt er geschoren en tanden gepoetst en geplast en gepoept en lekker gebadderd en ...
en geoefend hoe je heel erg zielig moet overkomen en, nou ja, lees:

Reality-tv is nep echt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk artikel!
De persoonlijke hygiene zal iets minder zijn maar scheren en poetsen en wassen zullen ze echt wel doen
13 jaar geleden
In een krantenartikel over de eerste serie van dit televisieprogramma staat informatie die vermoedelijk nu nog van toepassing is: Een lange lijst van credits laat zien hoeveel mensen nodig zijn geweest om het onbewoonde eiland er onbewoond uit te laten zien. Deelnemers doen er goed aan het SAS-survivalboek uit het hoofd te leren, ook al wordt bij de eerste de beste insectenbeet de dienstdoende arts van het belendende eiland ingevlogen. Echte Robinson Crusoës zullen de deelnemers nooit worden. Niet zolang er een cameraploeg in de buurt kampeert, een presentator hen met schouderklopjes terzijde staat en ze te allen tijde het retourticket kunnen opeisen. Dat is niet meer dan de werkelijkheid van een televisiejungle.
Vermoedelijk is er geregeld voor de kandidaten gelegenheid geweest in een hotel of resort zich te (laten) verzorgen....
Amadea
13 jaar geleden
Ik heb dat eens gevraagd aan iemand die bij Endemol werkt.

De opnamen vinden plaats op een onbewoond eiland. Dat eiland ligt in een archipel waarin vele onbewoonde eilandjes liggen.

Op elk eiland doet een andere groep mensen precies hetzelfde. Er is een Nederlands eiland, een Engels eiland, een Frans eiland, een Spaans eiland, een Duits eiland, enzovoort.

Motorbootjes varen af en aan om de cameraploegen van eiland naar eiland te brengen, en om voorraden naar de eilanden te brengen. Het is er een drukte van belang.

Er zijn afspraken om te zorgen dat op elk eiland opnames kunnen worden gemaakt zonder dat de varende motorbootjes te zien of te horen zijn. Ook zijn de plekken waar de deelnemers bezig zijn, zodanig dat de deelnemers op het naburige eiland nooit te zien zijn.

Alles wordt gedaan om de indruk van eenzaamheid te wekken. Die indruk is echter compleet vals. Het is een nauwgezet geregisseerd gebeuren.

Toegevoegd na 51 seconden:

Oh, en om op je vraag in te gaan: scheren en tandenpoetsen en dergelijke gebeurt heel gewoon op de normale manier. Alleen wel buiten beeld, op momenten dat er niet wordt opgenomen. Ook daar hebben de deelnemers dus een strak tijdschema voor.

Echt, alles is gepland.