wie is "Thom" die de laatste 2 weken steeds in de Donald Duck wordt getekend?

In het DD weekblad staat sinds 2 weken ene "Thom" getekend. Deze figuur is nogal prominent aanwezig. Ik vraag me dus af of hij een bijzonder iemand is.

Het beste antwoord

Dat zal Thom Roep zijn, de man die sinds 1984 hoofdredacteur van de Donald Duck is geweest, en nu bij zijn afscheid een koninklijke onderscheiding heeft gekregen. Minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken benoemde hem afgelopen maandag tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Onder zijn leiding onderging het van oorsprong Amerikaanse blad een metamorfose.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ja, dat is hem. Want er staat in http://www.waddenpost.nl/nl/waddenzee/kunst-cultuur/de-tvtas-de-donald-duck :
Thom Roep, net als in de strip getekend. Hij vaart weg met de veerboot, wuivend met zijn zakdoek naar de achterblijvers. Op de krant die Donald bij zich draagt staat dan ook "ROEP ZWAAIT AF". Dit alles is dus een subtiel afscheid van de man die 40 jaar op de redactie van de Donald Duck heeft gewerkt.
Amadea
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Bedankt Amadea.
@Caatpeters, ik heb hem wel gelezen, maar ik weet het niet meer. Ik zal ff terug bladeren als ik thuis ben.

Andere antwoorden (1)

Thom Roep, oud-hoofdredacteur van Donald Duck, is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Hij heeft de onderscheiding ontvangen van minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk.

Ik lees het blad verder niet, maar waarschijnlijk eren ze hem op deze manier.
Zie bron voor het artikel