hoe zing je met je kopstem?

ik moet volgende week donderdag iets zingen voor muziek, het is een soort toets.
Ik wil she will be loved van maroon 5 zingen maar ik haal dat stuk "she wiiiiiiil be loved" in het refrein niet.
Dus hoe gebruik ik mijn kopstem,
ik ben ook nog eens schor en ik heb de baard in de keel en als ik een hoge noot probeer te halen komt e geen geluid meer uit mijn keel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een rare opmerking, maar waarom neem je niet een lied wat je wel aankunt met niet zulke hoge noten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik sta een dikke onvoldoende voor muziek.
ik wil dus ff laten zien dat ik het wel kan, (ook al kan ik het niet)

Het beste antwoord

Ook met je kopstem kun je niet zomaar iedere hoge noot halen. Waarschijnlijk is dit gewoon echt te hoog voor je.

Mijn advies: niet doen. Je kunt er je stem mee beschadigen als je dit forceert. En als je advies via internet (van mensen die niet kunnen horen hoevéél te hoog deze noten zijn voor jouw stem), is de kans groot dat je het wel forceert. Zeker omdat je ook nog de baard in je keel hebt.

Tip: probeer eens om het bewuste stuk een octaaf lager te zingen. Roep maar tegen je docent dat dat je persoonlijke interpretatie is van het nummer! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ octaaf lager is een goed idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+