Is er een kans dat mijn muziekvideos van YouTube verdwijnen door alle DMCA copyrights?

ze zijn nu in alles aan het snoeien. gaan alle (ook oude van de 80s/90s) muziekvideos nu ook al van youtube voor de bijl, of laten ze die nog wel staan.
iemand heeft later mijn aan de vraag toegevoegd, mod misschien ?. en -nee ik heb zelf geen copyrighted muziekvideos naar youtube geupload van die betreffende tijdsperiode. waarom is de vraag (de koptekst) aangepast van

Is er een kans dat muziekvideos van YouTube verdwijnen door alle DMCA copyrights?

naar

Is er een kans dat mijn muziekvideos van YouTube verdwijnen door alle DMCA copyrights?

3 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
tinus1969
3 jaar geleden
Ik denk het niet; veel YouTube kanalen zijn óf officiële kanalen van de artiest, óf worden gedoogd (maw. pas verwijderd na klacht van de rechthebbende), beide om dezelfde reden: YouTube video's zijn een manier om aandacht te genereren voor muziek (oud of nieuw), die daarna alsnog wordt beluisterd/verkocht op andere media die wel geld opleveren.
Prince liet zijn muziekvideo's actief verwijderen - het resultaat is, dat hij inmiddels in de vergetelheid raakt terwijl hij een kwarteeuw geleden een populair artiest was.

Antwoorden (1)

Als een auteursrechteigenaar vaststelt dat je zijn auteursrechtelijk beschermde werk zonder toestemming op YouTube hebt gepost, kan hij een verwijderingsverzoek voor je video plannen. Als de auteursrechteigenaar een vertraagd verwijderingsverzoek wegens auteursrechtschending indient, heb je zeven dagen de tijd voordat de beoogde inhoud wordt verwijderd. Ik denk niet dat YouTube het verder uit zichzelf zal verwijderen.