waarom wordt in draaimolens vaak klassieke muziek gedraaid?

Alle draaimolens waar ik in heb gezeten hadden klassieke muziek op de achtergrond. Is er een reden dat er in draaimolens klassieke muziek gedraaid wordt, wat is de link?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

In de originele draaimolen werd de muziek geproduceerd door een draaiorgel. De soort muziek die gespeeld wordt heeft met de geschiedenis van het draaiorgel te maken. Wat het orgel kon spelen was namelijk geprogrammeerd door middel van metalen stiftjes die in een bepaald patroon op een houten cilinder waren gestoken. Het repertoire bestond hoofdzakelijk uit Duitse muziek, doorgaans bekende melodieën uit operettes, afgewisseld door een mars of een wals. Als zo’n melodie eenmaal op de cilinder was gezet, bleef dat er tot in lengte van jaren op staan.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een draaimolen is een historische kermis attractie die vrij rustig van aard is, hier hoort dan ook (historische)muziek bij die ook rustig van aard is... Een draaimolen met dub-step muziek of hard-rock zou een iets te wilde en gekke combinatie zijn. Maar de grootste reden is denk ik dat het z'n oorsprong vindt in het draaiorgel wat samen met de draaimolen werd aangedreven door een riem en in het midden stond van de draaimolen.(bij de efteling staan nog twee mooie exemplaren)