Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heet de bluescd van Tom Waits?

Mijn vriend wil graag de "bluescd" van Tom Waits voor zijn verjaardag in januari. Hij zegt dat deze cd afwijkt van het andere werk van Waits. Ik ken wel enkele bluesnummers van Waits, maar vind deze nu niet zo sterk afwijken. De platenwinkel in mijn stad wist ook niet goed over wat ik het had en denkt dat deze mogelijk niet meer verkrijgbaar en vindbaar is.
Dus maar tweedehands zoeken... alleen zou ik dan de naam moeten weten.

8 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
SimonV
8 jaar geleden
Misschien wordt deze bedoeld: INVITATION TO THE BLUES CD http://www.bestcddvd.com/music/tom_waits-294/invitation_to_the_blues_cd-3974.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De titel daarvan is "Brawlers". Maar deze is alleen verschenen als de eerste disc van een box met drie cd's. De verzameltitel van die box is 'Orphans' en deze werd uitgebracht op 15 december 2006 (dus vandaag exact 9 jaar geleden). Brawlers is blues van Waits op de manier van zijn Mule Variations, maar dan breder. Een brawler is een vechtersbaasje. Deze eerste schijf bevat bluessongs die de voor Tom Waits zo typerende potten-en-pannen-ritmes hebben, met scheurende gitaren en hinkstapbas. Brawlers omvat de bluesy kant van Waits, die in een bar boven zijn bier zit te fulmineren of ruzie maakt met de jukebox.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding