Door wie wordt het lied "Comfort Ye" gezongen op "The Young Messiah"[Tom Parker c.s.]?

Graag bronvermelding .

https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Young_Messiah

Toegevoegd na 10 uur:
Hartelijk dank voor alle antwoorden / reacties. Er kan maar één antwoord het goede zijn: Steve Jerome!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.9K
Ivana
8 jaar geleden
Ja, MOOI.

Antwoorden (1)

Hier is de stem van Steve Jerome solo te horen: https://www.youtube.com/watch?v=j9SNDKMg29Q en ik vind deze scherper en country-achtiger klinken dan de stem van 'Comfort Ye'. Op http://www.discogs.com/The-New-London-Chorale-The-Young-Messiah/release/2030708 staat bovendien vermeld dat hij het derde lied zingt, 'Who shall abide'.

George Chandler is het ook niet. Die heeft een lagere stem, en de warme klank van iemand van Afro-Amerikaanse oorsprong. Dat hoor je bijvoorbeeld op nr.13 van https://www.muziekweb.nl/Link/HDX4655/Young-forever-15-jaar-successen?TrackID=HDX4655-0013 (de hoge stem is Vicki Brown en de lage George Chandler).

Volgens mij is het Gordon Neville die je hoort zingen. Hoor hier bijvoorbeeld een fragment: http://www.shazam.com/nl/track/46808518/the-shepherds-song
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
[hele reactie ... weg!] nieuwe poging ... WoW @Amadea wat een zoekwerk! 1. Gordon Neville is het zeker niet. Hij zong niet mee op deze cd uit 1979 ~ kijk in mijn bovenstaande link in de vraagstelling! 2. George Chandler is het ook niet. Mooie lage warme stem, maar is het niet. 3. Toch Steve Jerome ... @Conqie had het goed. Hoe weet ik dit? Ik had een 'brainwave' jawel, 't komt nog voor ;-)}

De cd heeft een achterkant waar wel gezamenlijk de zangers genoemd worden , zo ook de titels , maar niet gecombineerd.
Ik vroeg me af of er niet aan de binnenkant wat foto's zouden kunnen zitten... tádá een lijstje met titels/vocals .. eigenlijk te simpel voor woorden . ... zal ik niet snel vergeten. :-))
Amadea
8 jaar geleden
Je bent nu je Lazarus hebt toch geen teksten meer kwijt? (Reactie op je eerste woorden!).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb 't wel . maar ik snap er geen *piep* van!! .. zit op hulp [vrijwilliger] te wachten om o.a dat uitgelegd te krijgen . Komt wel, moet geduld hebben .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies @conqie , dit is mijn cd, voorkant idem, andere achterkant, geen wolk maar zelfde opsomming van nummers, maar ALLEEN maar die nummers, niet de vertolkers er tussen in! RCA , de platenmaatschappij , houdt kennelijk van kleine veranderingen... Als je een keertje tijd hebt, houd ik je er graag aan: uitleg van Lazarus, maar dan zonder liter ... [ vul maar in hihi ] voor een duidelijker resultaat ;-)))