Wat maakt dat je bepaalde liedjes na een tijd beu bent en anderen nooit beu raakt? Kort gezegd, wat maakt een song 'onsterfelijk goed.'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Er is zelfs daar wel eens wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Dat resulteerde in een techniek dat onder de naam Hit Song Science gebruikt kan worden om te zien of een muziekstuk hitpotentie heeft of niet. Dit is een programma dat kort gezegd naar bepaalde terugkomende partronen luistert en dit vergelijkt met grote hits. Hoe dichter een muziekstuk bij die 'herkenbare' patronen zit, des te hitgevoeliger en hoe meer kans dat die muziek blijft hangen. Op onderstaande website is de techniek in werking en kunnen artiesten hun muziek uploaden en een rapport krijgen waarin staat of hun muziekstuk hitpotentie heeft of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je emoties erbij voelt ,dat kan vrolijk zijn ,maar ook verdrietig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eigen beleving... Als een nummer je heel goed doet voelen, dan kun je er toch geen genoeg van krijgen.. Is toch evident en simpel...

Maar als een nummer je niets doet, why listen another time again...