Ja, Op de 27 MC is dat nog steeds toegestaan.
Hieraan zijn voorwaarden verbonden. Er zijn 40 frequenties waarop gezonden kan en mag worden en het vermogen mag maximaal 4 Watt bedragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergat nog te vermelden dat dit alleen op FM is toegestaan. AM en SSB is verboden. Ook dient je apparatuur van een keurmerk te zijn voorzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De minnaar dezes zou ik bijzonder erkentelijk zijn als U dit zou willen motiveren.

Andere antwoorden (2)

Nee. Zeker niet 'zomaar'. Op de FM-band en middengolf moet je een zendmachtiging hebben. En die zijn ontzettend duur en moeilijk om aan te komen in ons land.
Als je het stiekem toch doet dan ben je een zendpiraat. De boete als je gepakt wordt is ook niet mis.
escape
13 jaar geleden
Nee, je mag niet zomaar op een fm/am frequentie uitzenden.

“Etherpiraten zorgen voor veel overlast in het noorden en oosten van ons land”, zegt Peter Spijkerman, directeur-hoofdinspecteur van Agentschap Telecom, “Met hun illegale uitzendingen verstoren ze het bereik van legale radiostations in Nederland, maar bijvoorbeeld ook in Duitsland.

Ook het luchtverkeer ondervindt regelmatig hinder van de illegale uitzendingen. Hierdoor kunnen gevaarlijke situaties ontstaan. We willen zoveel mogelijk overtredingen voorkomen, maar als ze toch de fout in gaan, geven we de piraten lik op stuk.”