ik wil graag op youtube een zangfilmpje opnemen..

Ik wil dus een filmpje op youtube zetten, maar elke keer als ik dan zing, gaat het niet goed, of ik kijk heel raar of ik zing vals enzo, hoe kan ik dit beter laten gaan?:P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2K

Antwoorden (7)

Ik speel zelf veel gitaar en neem het ook wel eens op om te horen, maar ik maar ook altijd op die manier fouten.

Wat ik persoonlijk vind helpen is om gewoon te doen alsof je helemaal niet aan het filmen/ opnemen bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vals zingt op filmpjes, zing je dus vaker vals. Dit is te trainen hoor, gewoon veel oefenen!

Daarnaast kun je meteen oefenen voor de spiegel. Wees je ervan bewust welke gezichtsuitdrukkingen je niet wenst te gebruiken en voel aan wanneer je er zo-een gaat inzetten. Probeer dat dan niet(!) te doen, en leer het jezelf af. Het is gewoon een slechte gewoonte. Zo knijp ik mijn ogen dicht bij hoge noten, ziet er niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem zelf niks op maar ik denk wel dat zenuwen een rol spelen. Je moet het gewoon aan laten staan en lekker gaan zingen. Komt er vast wel wat goeds op en knip je dat eruit. Het helpt ook wel als je kan zingen :p maarja kan ik niet over oordelen nu. Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zingen is gewoon een kwestie van oefenen,
je gezichtuitdrukking is een kwestie van acceptatie..
zo ben jij eenmaal als je zingt en moet je je ook niet te druk over maken. probeer het allemaal zo dicht bij je zelf te houden. en dan je fout gaat tijdens het opnemen is omdat je je niet concentreerd op wat je doet maar op alles er omheen. en niet genoeg op je gevoel tijdens het zingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter zingt zelf ook veel, en zet deze filmpjes ook wel eens op internet. Zij neemt dan allereerst het liedje op, gewoon met de geluidsrecorder te vinden onder bureauassecoires --> entertainment. Vervolgens zet ze deze muziek onder een reeks van foto's met het programma Windows movie maker, te vinden onder alle programma's. Zo heb je dus een filmpje met je eigen muziek, en met een of meerdere foto's van jezelf en heb je de muziek dus in feite losgekoppeld van het filmpje. De kwaliteit van het geluid is dan ook meteen een stuk beter!

Succes!! (Ook namens mijn dochter)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag iedereen!
Het reportageprogramma Koppen (VRT) is op zoek naar mensen die op Youtube filmpjes van zichzelf plaatsen. Een liedje, een dagboek, enz. Kennen jullie zo'n mensen die de moeite waard zijn om te bekijken, stuur de link dan door naar frederik.deloddere@vrt.be.
Vriendelijke groeten
Frederik Deloddere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer te doen alsof er geen camera is!