Welke groepen of zangers horen dat de zogenaamde "digitale generatie"? En wat is de digitale generatie als we het over zingen hebben???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
sterredag
13 jaar geleden
Als we het over zingen hebben is het eerste wat ik dacht: Linda, Roos & Jessica :)

Antwoorden (3)

ik denk allemaal.
er is geen artiest die zonder soundprocessing kan .
anders is het niet om aan te horen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De digitale generatie slaat in principe niet specifiek op zangers maar meer op iedereen die dusdanig met de computer is opgegroeid dat het een onmisbaar onderdeel van het leven is. Dat geldt eigenlijk inmiddels bijna voor iedereen maar in de volksmond met name jongeren tot 25 jaar die niet weten van een leven zonder computer en sociale netwerken.
Toen rond 1982 de eerste CD's op de markt gebracht werden is voor (vrijwel) alle artiesten het digitale tijdperk officieel begonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies wat de digitale generatie precies inhoudt, maar deze vraag deed me meteen aan DFTBA Records (dftba.com) denken.
DFTBA Records is een platenlabel met muzikanten die bekend zijn geworden door YouTube en is vrij succesvol.

Misschien is het interessant om iets meer over DFTBA Records te weten te komen als je bijv. een project over die vraag moet maken.