Hoe noemt men iemand die met zijn stem instrumenten nabootst?

Ik zoek naar de muziek genre waarin mensen alles met hun stem doen - dus ook instrumenten nabootsen.

De Belgische groep Voice Male was daar een goed voorbeeld van. Maar ik vermoed dat er nog wel andere groepen bestaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
5.3K

Het beste antwoord

Zoek op youtube naar 'vocal orchestra'.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een toegift: Zoek op 'snapping fingers rain'. Ze doen misschien geen instrument na, maar het is wel indrukwekkend hoe ze met hun handen de regen nadoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zijn beatboxers. Ga daar maar eens op Youtube naar zoeken, vind je van alles...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Human beatbox wordt het genoemd, of gewoon beatboxen.
Elk denkbaar geluid kan gerekend worden tot de beatbox.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger heette zo iemand ook wel een vocalist. :-)