Waren de hits van BZN ook grote hits in Frankrijk net als in Nederland

Het waren tenslotte toch Franstalige nummers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.4K

Het beste antwoord

Nee, het is BZN wel gelukt om succes in België en Canada te krijgen met hun Franstalige nummers. Maar in Frankrijk zijn ze nooit bekend geworden.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

BZN zingt Frans zoals Sieneke Engels spreekt...
Lijkt me uitgesloten dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
BZN
BZN tijdens zijn hardrockperiode (1971)
Achtergrondinformatie
Jaren actief 1966 - 2007
Oorsprong Volendam, Nederland
Genre(s) Palingsound, Pop, Rock, Schlager
Label(s) Negram, Phonogram, Mercury, Universal
Leden
Leadzanger Jan Keizer, Carola Smit
Drums Jack Veerman
Basgitarist Jan Tuijp
Gitarist John Meijer
Pianist Dick Plat
Manager1 Dick de Boer
Manager2 Jacques Hetsen †2007
Producer Roy Beltman †2005
Ex-leden
Leadzanger Jan Veerman, Anny Schilder, Maribelle
Drums Gerrit Woestenburg, Jaap Sombroek
Gitarist Dirk van der Horst †2004, Cees Tol, Evert Woestenburg
Pianist Thomas Tol
http://www.bzn-online.com/
Portaal Muziek

De Band Zonder Naam, kortweg BZN, was een Nederlandse popgroep uit Volendam die tussen 1966 en 2007 bestond. Hun hits waren meestal Engelstalig, maar BZN heeft ook Franstalige hits gekend. De laatste jaren zong de groep in het Nederlands. Hun albums zijn met 88 gouden en (dubbel)platina platen beloond, waardoor ze veruit de beste verkopende albumartiest in Nederland aller tijden zijn. Ook zijn ze de enige band die op albumniveau meer dan 30 jaar lang elk jaar onafgebroken in de album top staat (1977-heden). Op single-niveau heeft BZN de meeste Top 40 hits (55, waarvan 22 in de top 10), en zijn ze de enige artiest die 26 jaar achtereen minstens een hit in de Top 40 per jaar had (van 1973 tot 1998). In de Single Top 100 en voorgangers heeft BZN 59 hits gehad. De band was het meest bekend in Nederland, maar was ook in andere landen populair, met name in Zuid-Afrika (9 met platina beloonde albums). In 1990 was BZN de eerste artiest die in Nederland de magische grens van 5 miljoen verkochte geluidsdragers overschreed. Wereldwijd zijn anno 2007 meer dan 12 miljoen geluidsdragers van deze band verkocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom deze minnen??
kan je ook even uitleggen WAAROM!!!
Amadea
13 jaar geleden
Van mij heb je geen min gekregen, maar ik begrijp wel waarom ze worden gegeven. Als enige ander land wordt namelijk Zuid-Afrika genoemd, en daar spreken ze geen Frans. Dus het geeft geen antwoord op de vraag!
Ha, die Paul74;

Misschien dat BZN er zelf van overtuigd waren dat het Franstalige liedjes waren, maar de Fransen zouden ze waarschijnlijk nooit hebben begrepen. Dat zou het gebrek aan succes kunnen verklaren.