Zijn de zanger(e)s(sen) van liedjes die je op ''geheime" zenders/ piratenzenders hoort serieus bekend of gewoon amateurs?

Als ik dan weer zo'n (naar mijn mening) verschrikkelijk slechte geheimezenderplaat hoor, vraag ik me altijd of of die liedjes:

-a. vroeger hits zijn geweest.
-b. zijn van mensen die een ''beetje'' bekend zijn
-c. zijn van de plaatselijke dorpamateur die zo nodig een singeltje moet uitgeven, omdat hij/zij denkt dat hij/zij een verschrikkelijk mooie stem heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

veelal underground muziek, maar dan van het type frans bauer, bekend in de subcultuur van de liefhebbers van het nederlandsche lied, maar te extreem om op de normale zenders gedraaid te worden wegens een lage kwaliteit en onbekendheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hangt er natuurlijk vanaf wat ze draaien! Er zijn ook piratenzenders die gewoon hits draaien, al dan niet hoofdzakelijk. Dan zijn 't natuurlijk geen amateuristische zangers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat veel van deze zangers/zangeressen lokale beroemdheden zijn, maar er zijn er zeker wel een aantal die juist hierdoor landelijke bekendheid gekregen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een hele grote groep mensen die hun eigen cultuur hebben. Je ziet deze zangers en zangeressen wel eens voor de grap bij Man bijt Hond.

Vroeger toen ik overal op huisbezoek kwam, zag ik wel eens van die plaatjes van vreselijk beroemde mensen, waar ik echt nog nooit van had gehoord (voor wat dat waard is), en waar de rillingen me van over de rug liepen van de lelijkheid.
Er is toch nog een bevolkingslaag die ook aan Frans Bauer of Andre Hazes niet toekomt. Die het uitsluitend van de driekwartsmaat en de smartlap moet hebben.(Af en toe hoor ik FB en AH best graag hoor). Maar als voorbeeld van makkelijk-toegankelijke muziek.

Er moet wel een bedrijf zijn dat die plaatjes produceert.