Als er iemand 'featuring' bij een liedje is dan staat die persoon altijd achter de titel. Waarom is dat?

Dus als er iemand 'featuring' bij een liedje is dan staat die persoon altijd
achter de titel. Waarom staat die niet achter de andere artiest/zanger?
Want dat is toch ook een artiest/zanger?

Voorbeeld:

'David Guetta - Shot Me Down ft. Skylar Grey'

Waarom staat er niet:

David Guetta ft. Skylar Grey - Shot Me Down

Toegevoegd na 1 uur:
Want het blijft toch wel een artiest. Waarom moet hij dan achter de titel staan? En niet bij de 'artiest(en)'?
Ik snap dat hij achter de belangrijkste persoon staat, maar waarom dan achter de titel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Omdat de belangrijkste persoon van het liedje David Guetta is.
Het liedje komt achter zijn naam te staan omdat het de titel is van het liedje van de belangrijkste persoon. Skylar Grey heeft ook een bijdrage geleverd aan dit liedje maar is niet de 'hoofdartiest', daarom staat ze achteraan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar het blijft toch wel een artiest. Waarom moet hij dan achter de titel staan? En niet bij de 'artiest(en)'?
Ik snap dat hij achter de belangrijkste persoon staat, maar waarom dan achter de titel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

De eerstgenoemde uitvoerende persoon en de titel van het liedje zijn het belangrijkst. De featuring-persoon heeft meegewerkt aan het liedje, maar is minder van belang dan de uitvoerend artiest en de titel van het liedje.

Het liedje verschijnt vaak op het nieuwe album van de eerstgenoemde artiest.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar het blijft toch wel een artiest. Waarom moet hij dan achter de titel staan? En niet bij de 'artiest(en)'?
Ik snap dat hij achter de belangrijkste persoon staat, maar waarom dan achter de titel?
Amadea
9 jaar geleden
Omdat featuring betekent: 'met speciaal optreden van'. Het betreft een gastartiest. Het lied is van David Guetta, en hij zou het ook alleen uit kunnen voeren of met een andere gastartiest.
Antoni
9 jaar geleden
Wat Amadea heeft geschreven, klopt. De tweede artiest werkt mee aan het lied. Dat is wat met de vermelding wordt aangegeven.