Is een keyboard met 49 toetsen kopen verstandig?

Zijn dat er genoeg?
Ik wil geen hele klasieke stukken spelen maar gewoon pop nummers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

ik vind 61 toetsen ook prima. Ik heb er een (merk Y..)
die nog niet zo oud is via Marktplaats. De begeleiding is in uw geval belangrijk,
een Musicfinder wat minder. Verder een usb-aansluiting
voor midimuziek. Midi klinkt minder mooi dan met een aux-aansuitkabel naar de pc, eigen keybmuziek en bijv van
Youtube is dan makkelijk over te brengen en op CD te zetten via de geluidsrecorder in 'bureauaccessoires.
De 60 sec opname is te verveelvoudigen door zonder geluid op te nemen en bij 'bewerken' in te voegen'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor popnummers is dit wel genoeg, echter moet je dan wel aangepaste liedjes gaan spelen die minder octaven gebruiken.
Zelf heb ik 88 toetsen en vindt ik ideaal, alleen speel ik dan heel gevarieerd qua stijl. Dus ik zou hem groter kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, bedankt
Kan best zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou er eerder eentje nemen met 61.