Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek de naam van een popgroep die een hele rare videoclip heeft gemaakt. Ken jij de naam?

De videoclip is een tekenfilm, waarin onder meer de oud-minister-president van Duitsland, Kohl, een rol speelt. Hij staat op een brug en hakt zijn armen en benen af en verdwijnt dan in het water. Ik had gezegd dat het een rare videoclip was...

Het is een videoclip van ongeveer tien jaar geleden.

Hoe heet de popgroep van deze videoclip en hoe heet het liedje?

De band heeft ook ooit op Pinkpop opgetreden.

Aanvulling 40 minuten na het stellen van de vraag:

Antwoordgevers, bedankt voor het zoeken naar een antwoord! Ik heb zelf ook nog gezocht naar het nummer. En ik heb het gevonden!

Het is de band Radiohead met het nummer "Paranoid Android". De band heeft in 2001 opgetreden op Pinkpop. Vanwege die rare videoclip, verwachtte ik niet veel van het optreden, maar dat beviel heel goed. De videoclip is hier te zien: http://www.youtube.com/watch?v=l4ZPEg1diZM

Op het tijdstip 5:30 vindt de rare scène plaats, die ik heb beschreven. Overigens weet ik niet zeker of de tekenaar Helmut Kohl wilde uitbeelden. Het figuurtje lijkt er wel wat op.

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

George Kranz had in 1992 een single "Helmut Kohl ist tot". Is hij de artiest die jij zoekt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Nee, het is een band.
Misschien is het "Helmut Kohl ist tot" van Kranz uit het jaar 2000.

Toegevoegd op 13-05-2009 20:51:22
Antwoord 1 had ik niet gezien. Het jaar 2000 betreft een soundbitemix.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Nee, Helmut Kohl speelt maar een klein rolletje in de videoclip. De videoclip is meer een protest tegen misstanden in Europa of de Europese regering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antoni, was het een Duitse band?
Antoni
14 jaar geleden
Nee, ik heb het antwoord al gevonden. Ik zal het vermelden bij de vraag. Dank voor het zoeken van een antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding