Welke bestanden heb je nodig om een nummer te remixen?

Als je een nummer wilt gaan remixen, wat voor bestanden en informatie is dan handig om te hebben? De normale versie van het nummer, de instrumentale versie en de a capella versie. Verder is het handig om het nummer in bladmuziek te hebben en verder is het handig om de BPM en toonhoogte te weten. Klopt dit met wat jullie gebruiken bij het maken van een remix en wat zou er nog evt. bij kunnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

klopt inderdaad. Misschien is het ook handig om de originele mix van het nummer te hebben. De toonhoogte lijkt mij niet zo van belang.