Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk muziek instrument kost het meeste geld qua onderhoud?

een piano moet gestemd worden, een gitaar regelmatig opnieuwd besnaard etc. welk instrument is het duurst in onderhoud?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een pijporgel is erg duur in onderhoud, alleen al de rente op een half miljoen tikt flink aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk een accordeon, in onderhoud en zeker in stemmen nogal prijzig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik denk dat het onderhoud aan een draaiorgel behoorlijk in de papieren gaat lopen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een saxofoon of ander rietinstrument is ook niet mis, regelmatig een nieuw riet, maar eens in de zoveel tijd moeten ook de polsters vervangen worden (zitten onder de kleppen). Hier binnen de muziekvereniging in ieder geval het duurste instrument qua onderhoud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik speel zelf saxofoon, maar als je een beetje voorzichtig doet doe je zo een half jaar met een rietje.
Dus als je een pakje van 35 euro koopt, daar zitten er 10 in 10×een half jaar is 5 jaar.
En dat is langer dan de meest e mensen het volhouden om een saxofoon te (leren) spelen
en in mijn 3 jaar heb ik mijn polsters nooit vervangen(ik wist niet eens dat die dingen polsters heten :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik kijk naar de kostenposten binnen de vereniging, steken de saxofoons er met kop en schouders boven uit.
Een piano stemmen kost mij ongeveer 75 euro per halfjaar. Verder kost een gitaar mij ongeveer 8 euro per snarensetje hoewel het meestal de D-snaar is die bij me breekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongetwijfeld de mellotron.
Het instrument bestaat uit een klavier met onder elke toets een aantal magneet banden (denk aan cassettebandjes).
Om het uurtje spelen moet het apparaat zo'n beetje worden open gemaakt en bijgesteld.

Je hoort het instrument in bijv. het begin van Strawberry Fields van The Beatles.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eigen stem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een drumstel is ook lekker prijzig. Als je uitgaat van vier trommels, een minimale set dus, ben je aan de vervanging van de slagvellen een aanzienlijk bedrag kwijt. Afhankelijk van het soort vellen wat je gebruikt, kan dit oplopen tot zo'n tot zo'n €22,00 voor de 14'' tomtom, €33,00 voor de floortom, €23,00 voor de snaredrum en €50,00 voor de bassdrum. Ik heb het dan alleen over de bovenvellen. De ondervellen hoeven veel minder vaak vervangen te worden. Behalve het ondervel van de snaredrum. Die wordt wel weer regelmatig vervangen. Is je drumstel veel groter dan de hier genoemde minimale set van vier trommels, dan worden de kosten dus navenant hoger.
En dan nog je drumstokken. Die willen ook wel slijten. Afhankelijk van merk en type kosten deze rond de €15,00 per paar. Stokken vervang je heel regelmatig want versleten stokken geven veel meer slijtage aan je vellen.
Afhankelijk van van de regelmaat waarmee het drumstel bespeeld wordt, zijn de vellen minstens 1 x per jaar aan vervanging toe. Drummers die dagelijks achter hun kit zitten, vervangen de vellen toch wel twee tot vier keer per jaar. En van de drummers de de vellen niet regelmatig vervangen, klinkt het drumstel als een bij elkaar geraapte verzameling vuilnisbakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een accordeon convertor (speciaal voor klassieke muziek )
kost ong. tss de 15 a 20.000 euro afhankelijk van het merk en type.

http://www.youtube.com/watch?v=1VVFu8GQyWw

Het stemmen en herstellingen aan mekaniek kost al vlug enkele 100 euro's.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Harp. Groot en kwetsbaar.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding