Wie zongen "War is over" van John Lennon nou echt?

John zelf, dat is duidelijk.
Maar wie zong de vrouwen partij? Geen Yoko Ono als je het mij vraagt.
(Luister maar naar de clip.)
In "War is over" zingt een vrouw die goed kan zingen.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb er een oude clip bij gezet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Amadea
10 jaar geleden
Dat zal een van de kinderen van het Harlem Community Choir zijn geweest.
Antoni
10 jaar geleden
Patcat, bij deze opname is Yoko Ono 76 jaar. Dan is het niet zo vreemd, dat haar stem achteruit is gegaan, in vergelijking met 1971.
Antoni
10 jaar geleden
Correctie: ze was 77. Ze is geboren in februari 1933 en de opname is uit de zomer van 2010.
Amadea
10 jaar geleden
Daar ben ik het niet met jou eens, Antoni. Ik ken vele tachtigers die nog altijd een prachtige zangstem hebben. Misschien wat zwakker geworden vergeleken met vroeger, maar nog even zuiver en stabiel.
Antoni
10 jaar geleden
Ja, dat is natuurlijk ook mogelijk, dat tachtigers nog altijd een prachtige zangstem hebben, maar dat zal niet voor iedereen gelden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou wat dacht je hier van: http://www.youtube.com/watch?v=bfZvHuh7wKM Ik ben niet overtuigd...:)
Antoni
10 jaar geleden
Voor de "latere lezers" van deze vraag en van de reacties: Eerst (28 december 2013)stond er een video uit 2010 bij de vraag. Nu (29 december 2013) een andere. In mijn eerste reacties schrijf ik over de videoclip uit 2010.
Amadea
10 jaar geleden
Volgens http://www.songfacts.com/detail.php?id=2420 is het wel de stem van Yoko Ono die boven de kinderen uit klinkt.

Het beste antwoord

In deze tekst van http://en.wikipedia.org/wiki/Happy_Xmas_(War_Is_Over) staat dat Yoko Ono niet meedeed aan de demoversie, maar wel de belangrijkste vocalen van de definitieve opname verzorgde, samen met John Lennon.

"Recording

In early October 1971, with not much more than bare-bones melody and half-formed lyrics, Lennon recorded an acoustic guitar demo of "Happy Xmas (War Is Over)" in his rooms at the St. Regis Hotel in New York City where he and Ono were living at the time. Ono would receive co-writing credit, but the actual extent of her contribution at this initial stage is unclear since she did not participate in the demo, which was atypical of their collaborations. Another demo of the song was made in late October, after the couple had taken an apartment in Greenwich Village. As with his previous two albums, John Lennon/Plastic Ono Band and Imagine (released in the U.S. just several weeks prior), Lennon brought on Phil Spector to help produce. The first recording session was held the evening of Thursday, 28 October, at the Record Plant studio. After the session musicians—some of whom had performed at one time or another as members of the Plastic Ono Band—laid down the basic instrumental backing and overdub tracks, Lennon and Ono added the main vocals. One of the four guitarists needed to fill in for Klaus Voormann on the bass when his flight was delayed out of Germany. Ono and the session musicians recorded the single's B-side, "Listen, the Snow Is Falling", the following day. The Harlem Community Choir—featuring thirty children, most of them four to twelve years of age—came to the studio on the afternoon of Sunday, 31 October, to record backing vocals for the counter-melody and sing-along chorus. Photographs for the original sleeve cover were also taken during that session by Iain Macmillan."

Waarschijnlijk zong Yoko Ono vroeger beter (of anders) dan tegenwoordig.
Antoni