ik,mijn broer en neefje hebben een bandje en wij zoeke bladmuziek voor gitaar en drum en liefst gratis heeft iemand nog een goeie site daarvoor??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor muziek?

Antwoorden (1)

Bladmuziek als in noten of tabs? Want als gitarist is het aan te bevelen om tabs (tablatuur) te leren. Hierdoor is het makkelijker en overzichtelijker spelen.

Een goede site is www.ultimate-guitar.com. Hier kan je bijna elk lied vinden dat er is gemaakt. Ook kan je hier drum tabs vinden.

Er is ook een programma, Guitar Pro, waarmee je liedjes erin kunt downloaden en daarin hebben mensen liedjes nagemaakt. Hier zie je voor elk instrument (mist iemand een goede versie heeft gemaakt, maar die is altijd te vinden, ook op ultimate-guitar) de noten EN de tabs. Ook kun je in veel versies de drumtabs vinden, dus hoe je moet drummen.

Sowieso is www.ultimate-guitar.com aan te raden, het is de grootste gitaarsite waar je alles kunt vinden. Ook muziekgerelateerd nieuws en reviews van gear, dus gitaren, drumstellen, versterkers en effecten.