Ik denk ik Ilse de Lange.
Prachtige stem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marco Borsato, gouden strot, ras-artiest!

(De tekstschrijver draagt overigens ook bij aan dit succes:John Ewbank, en nu ook Han Kooreneef)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus...3 thumb-down omdat je een mening geeft.
Ik denk niet dat mensen weten wat 'thumb-down' betekent........
Goh, met deze vraag liep ik ook in mijn hoofd.
Hm, nu moet ik zelf antwoorden. Dat is moeillijker dan de vraag stellen... ;-)
Momenteel ben ik helemaal weg van Nick en Simon. Nee, ik behoor niet tot de domme menigte en ik ben geen tienermeisje, maar ik vind de liedjes gewoon leuk om te horen. Ik word er vrolijk van.
Verder vind ik Guus Meeuwis heel goed, en ook Anouk en Ilse de Lange mogen er zijn.
Maar mijn all-time-favorite is toch wel Ernst Jansz. Ja ja, van Doe Maar vroeger, maar heeft een solocarierre (gehad...). Liedjes als Een Eerste Klein Verraad of Oorlog, met zijn stem... Heeeeeel mooi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag het er een uit de 'oude doos' zijn? Boudewijn de Groot. Mooie stem, goede teksten, mooie melodiën. ("Tante Julia", "Verdronken Vlinder").
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de huidige bands vind ik blof erg goed.
Boudewijn de Groot is een ikoon en de vertolking van het nummer Naast jou van deze zelfde Boudewijn door Nick & Simon tijdens het harpengala was subliem.

Waarom? ik houd van goede teksten!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pffff, moeilijk... De Staat vind ik heel goed, vernieuwend en rockt. En uit jeugdsentiment Rowwen Heze, omdat ze mooie liedjes maken en komen uit de streek waar ik ben opgegroeid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik houd van artiesten die voortdurend uitstralen dat ze genieten van hun werk, zoals de zangers van Re-Play en zangeres Edsilia Rombley. Trijntje Oosterhuis is ook zo iemand.

Iemand als de zanger van Bluf lijkt altijd uit te stralen, dat hij een hekel heeft aan zingen. Dat is dus niet mijn favoriet.
Antoni
14 jaar geleden
Als het gaat over goeie nederlandstalige muziek, vind ik momenteel De Kift het beste.
en van vroeger Ramses Shaffy en Liesbeth List.
Trijntje Oosterhuis kan ook goed zingen , maar is dan wel wel weer engelstalig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Xjorieke;

Huub van der Lubbe, met of zonder De Dijk. Aansprekende teksten, pakkende muziek, goeie kerel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
André van Duin.

Veelzijdig, komiek, entertainer, presentator, kortom een TV persoonlijkheid, die ook nog eens als zanger regelmatig onderschat wordt.

Zie tweede link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe kun je hier nu een goed antwoord op geven? dit is toch de meest subjectieve vraag die er bestaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet toch zeggen dat artiesten als Beef, Blof, Armand hoog op mijn lijst staan.... Ik heb niet echt een "beste" artiest maar meer "beste" nummers (o.a. Papa)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn erg veel Nederlandse artiesten die vreselijk goed zijn. Als ik 1 artiest moet opnoemen die ik als "de beste" moet bestempelen is dat Guus Meeuwis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eva de Roovere
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Ilse de Lange erg goed. Een vrouw die leeft voor haar vak. Als je haar ergens ziet is ze aan het werk. Ze loopt niet alle BN-feestjes af, ze is gewoon lekker haarzelf gebleven.

Daarnaast luister ik ook graag naar Guus Meeuwis. Vind hem doorgaans mooie teksten hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste, de beste???
Moet er iemand de beste zijn dan? Waar ik van geniet en uit mijn dak van kan gaan of emotioneel van word, hangt af van mijn stemming en van veel meer dingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment ben ik heel erg fan van Nick en Simon.
Ze schrijven mooie nummers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind IOS de beste Nederlandse band. Ik voel me altijd goed als ik naar één van hun nummers luister en de stem van de leadzanger is heel mooi! Hun teksten zijn niet zo standaard als die van de meeste Nederlandse zangers (zoals de teksten van Marco Borsato, Nick en Simon en Jan Smit wel zijn [mijn mening!])

Goede nummers: Hoe het voelt, Uit de Schaduw, Laatste Trein en Open.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij vinden Krezip en Blof goed.
Er zijn niet veel Nederlandse artiesten die aan onze muzieksmaak voldoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acda & de munnik vind ik erg leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ilse DeLange

Geweldige artieste, geweldige persoonlijkheid. Geen sterallures. Eerlijke muziek! Vanuit het hart gemaakt en niet vanuit de commercie. En omdat elke CD van haar net weer iets anders is gaat het niet vervelen. Ze valt dus niet in herhaling zoals sommige andere artiesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acda en de Munnink, vooral het nummer "Het regent zonnestralen"