2de instrument

Ik speel nu hoorn maar ik zou graag er nog een instrument bij willen gaan spelen maar ik weet nog niet welke.

Ik twijfel nog tussen trompet en saxofoon maar als ik een van deze kies belemmerd dit dan mijn hoorn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (5)

Dat is inderdaad van invloed op je embouchure. Alleen instrumenten die op dezelfde manier aangeblazen worden kan je afwisselend bespelen. Bijvoorbeeld klarinet en saxofoon, of trompet en bugel. Maar hoorn heeft zo'n eigen manier van bespelen, dat je een supertalent zou moeten zijn om dat met trompet of saxofoon af te wisselen. Helaas, dat is niet aan te raden....
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als ik zou moeten kiezen wat zou dan het verstandigste zijn?
Amadea
13 jaar geleden
Als ik de situatie zoals die in het orkest waarin ik speel in ogenschouw neem, is het 't verstandigst om gewoon lekker hoorn te blijven spelen. Maar het kan bij jullie natuurlijk anders liggen. Hoewel er meestal wel een gebrek aan hoornisten en overvloed aan saxofonisten is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik speel nu in een fanfare met mijn hoorn en zou graag in de big band van school mee willen spelen
Mijn Vader speelt ze wel allebei, en dat gaat ook gewoon zonder dat hij de 2 instrumenten door elkaar haalt qua noten en manier van spelen. Hij speelde wel eerst Saxofoon en daarna pas de hoorn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken iemand, die dat ook had geprobeerd, maar dat ging niet goed. naar een paar weken, haalde hij beide dingen door elkaar. en moest hij tijdelijk stoppen met beide muziekinstrumenten. later heeft hij er een weer opgepakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, als je perse wil zou ik toch voor de trompet gaan, dat ligt meer in dezelfde richting qua bespelen als hoorn, als je heel graag wil dat zal het wel lukken! Maar of het slim is om te doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het gewoon proberen en als het met mijn hoorn achteruit gaat stop ik ermee.
Ikzelf heb ook saxofoon gespeeld en kan je vertellen dat, wanneer je voor saxofoon kiest, je een breder assortiment hebt. Ik durf het niet 100% zeker, maar de saxofoon en de hoorn staan ook in dezelfde toonsoort. Handig voor je bladmuziek. Kan je met 2 instrumenten spelen ;)