Hoe doe je de grunt als je je stem een beetje kwijt bent?

Ik wil graag mijn grunt oefenen. Het zou als GROOOAAAARRRR moeten klinken, maar het klinkt als MUUUUUUUUUUHHH en daar herken je totaal geen metal in. binnenkort heb ik een optreden. Help!!

Toegevoegd na 23 minuten:
NEE, de oorzaak is niet het grunten zelf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Als je binnenkort een optreden hebt is het beste dat je nu kan doen je stem rust geven...
Anders kan je het optreden gedag zeggen ben ik bang.
Als je nu je stem (en keel/stembanden) rust gunt kan het voor het optreden weer in orde zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe ben je in de eerste instantie je stem kwijtgeraakt?
Dat grunten is nou niet echt goed voor je stembanden lijkt me.
Ik ben bang dat iedere zangpedagoog je dat zal afraden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar het antwoord op je vraag. Rust houden. Dat is het beste. En daarna kan je weer lekker, eh grunten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan mijn helen leven al grunten na een glaasje chocolademelk gaat het beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je de grunten van Hak hebben?!