Waar staat de 'M' voor in Boney M?

Boney M was een 4-koppige formatie, waaronder de Nederlander Bobby Farrell, die in de jaren '70 veel succes had. Waar Boney voor staat, is mij niet bekend (wellicht een verwijzing naar de Britse bijnaam voor Napoleon Bonaparte), maar ik zou graag willen weten waar de 'M' voor staat. Wie weet dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6.7K

Antwoorden (5)

mcdonalds

Toegevoegd na 7 minuten:
boney m staat voor
napoleon bonaparte... en de m voor muziek..
dus eigenlijk Bonaparte Music..

dit klopt wel :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enigste verklaring die ik er voor kan vinden is dat de hoofdletter M uit 4 streepjes bestaat, en 1 streepje voor ieder bandlid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond twee verklaringen mbt de naam Boney M. Ten eerste een Australische tv-show uit de vroege jaren 70 waarvan producer Frank Farrian fan was. Het was een detective serie met Detective Inspector Napoleon
Bonaparte (aka Boney) in de hoofdrol. Boney was half aboriginal, half Europees: http://en.wikipedia.org/wiki/Boney_%28TV_series%29

Een andere verklaring is dat de band genoemd is naar het nummer Boney Maroney van Ritchie Valens. Bekijk de video: http://www.youtube.com/watch?v=hvLito-mc7c
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
\ik denk dat Farrian net zoals ik verliefd was op Ritchie Valens . One of the legends of Rock 'n roll, die door het noodlottige vliegtuigongeluk - nu 50 jaar geleden - de wereldtop in een keer wegvaagde.
De naam Ritchie Valens had in die tijd iets magisch. zoals MJ dat 10 jaar geleden had. De laatste clip is leuk.
als ik mij goed herinner stond de M voor de zangeressen want die hadden allemaal een M in de voornaam en een in de achternaam

Toegevoegd na 4 minuten:
even opgezocht op wikipedia

De groep werd gecreëerd door producer Frank Farian in 1975 en bestond uit vier West-Indische artiesten uit Engeland, Duitsland en Nederland: zangeressen Marcia Barrett en Liz Mitchell, model Maizie Williams en dj Bobby Farrell.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Napoleon Bonaparte (Bony) is een fictioneel karakter (bedacht door auteur Arthur Upfield), hij is het hoofdfiguur in de Australische TV detective-serie Boney.
Daar heeft Frank Farian zijn pseudoniem 'Boney M.' van (ik weet niet hoe die aan de M komt) dat hij voor zichzelf gebruikte, totdat hij mensen uitnodigde om in de groep Boney M. te spelen.

Toegevoegd na 7 minuten:
En volgens mij zegt Wikipedia dat hij pas later mensen inhuurde, nadat hij zijn single onder de naam 'Boney M' had uitgebracht.

Toegevoegd na 10 minuten:
Oh wacht. De volledige naam van het karakter uit de tv serie was Boney Maroney (ook wel eens Bony gespeld). Nu weet ik denk ik ook waar de M vandaan kwam.