Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het nummer 'Ik Zing' van Zoë Livay & Snelle een cover? De melodie komt mij zo bekend voor?

Ik hoorde het nummer net op de radio, en de melodie klinkt heel bekend. Is dit nummer een Nederlandse cover van een ouder Engelstalig liedje?

7 maanden geleden
in: Muziek
Antoni
7 maanden geleden
@Ritsuka, voor wat het waard is: op YouTube zeggen mensen dat ze het vinden lijken op Zij van Marco Borsato, op Er Is Altijd Wel Iemand van IOS, op Piano Man van Billy Joel, op Satellite van de Sex Pistols, op Midnight Cowboy van John Barry, op Some Lucky Guy van Londonbeat, op Vogelvrij van Sarah Geels, en op De Tijd Gaat Mooie Dingen Doen van Roxeanne Hazes.
DianaB
7 maanden geleden
Anyone Demi levato
Ritsuka
7 maanden geleden
Dat is een artiest, welk nummer dan?
LeonardN
7 maanden geleden
@Antoni Luister voor de grap eens naar "Satellite van de Sex Pistols". "Zij" van Marco Borsato heeft idd iets als je de zinnen neemt:
"Want zij, zij is de zon en de maan voor mij."
"Ik zing, zing alsof ik de tekst wel ken" Voor mij voelt het nummer denk ik door "Zij" ook als een cover.
Antoni
7 maanden geleden
Ja, @LeonardN, die suggestie van Satellite vond ik ook heel raar! Misschien was die bedoeld als een grappige onzinreactie, op YouTube. Daar kan ook iedereen maar gewoon schrijven wat hij maar wil! Ik ken de argumenten of de motivatie van de mensen die reacties geven op YouTube niet.
DianaB
7 maanden geleden
Lijkt op Demi Levato
Anyone.Demi Levato
Amadea
7 maanden geleden
Volgens mij is het antwoord van Gwen dit keer niet slecht, want het nummer is toch echt zelf geschreven door Zoë Livay samen met Thomas Acda.
Vaughn
6 maanden geleden
@Amadea, de songtekst mag dan origineel zijn, maar de melodie is puur ordinair jatwerk.
Antoni
6 maanden geleden
@Vaughn, van welk lied is de melodie dan overgenomen, volgens jou?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Het nummer "Ik Zing" van Zoë Livay & Snelle is een origineel nummer en geen cover.

Soms kan een melodie je bekend voorkomen omdat het stijlen of elementen bevat die je eerder hebt gehoord in andere nummers. Dit gebeurt vaak in de muziek.

Het is ook mogelijk dat de songtekst of een bepaalde vibe van het nummer je doet denken aan iets anders dat je al kent. Wie heeft hetzelfde ervaren met "Ik Zing"? Hebben jullie andere nummers die vergelijkbare vibes hebben?
(Lees meer...)
7 maanden geleden
Matig nummer van overrated “zanger” Snelle, melodie gestolen van Billy Joel - Piano Man.
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing