Bij bepaalde concerten springen mensen tegen elkaar aan, hoe heet dat?

Rock/punk concerten enzo (:

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
6.1K

Antwoorden (3)

Pogoën volgens mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de Pogo. Wikipedia omschrijft het heel netjes als een dans, maar er valt weinig gestuctureerds aan te ontdekken. Het komt neer op lekker los gaan en ik heb er zeker van genoten, maar ik ben er ook een keer flink door verwond. Maar een potje ruig pogoën heeft zeker wat. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In 'onze tijd' (jaren 80-90) noemden we dat pogoën, tegenwoordig noemen ze dat moshen en doe je dat in een mosh-pit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Moshen is slaan. Pogoën is naar elkaar toe springen (meestal zijwaarts) en elkaar in de lucht raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@cryo: en toch doen ze in een moshpit gewoon lekker pogoën, en weet geen een van die guppies dat het zo heet en noemen ze het allemaal moshen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Het klopt beide. Moshen is slaan. Ga buiten Nederland dus niet zomaar een mosh-pit in zonder eerst goed te kijken wat men daar doet. In Nederland heeft men geen idee wat moshen eigenlijk is. Hier wordt ge-pogo-d, en men noemt dat (alleen hier!) moshen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een moshpit is veel agressiever. Er zit wel degelijk een verschil in. In de ene pit word wel gemept, anderen enkel gebeukt.
Pogo is meer vredelievend, om het zo maar even te zeggen.