Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij bepaalde concerten springen mensen tegen elkaar aan, hoe heet dat?

Rock/punk concerten enzo (:

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Pogoën volgens mij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de Pogo. Wikipedia omschrijft het heel netjes als een dans, maar er valt weinig gestuctureerds aan te ontdekken. Het komt neer op lekker los gaan en ik heb er zeker van genoten, maar ik ben er ook een keer flink door verwond. Maar een potje ruig pogoën heeft zeker wat. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In 'onze tijd' (jaren 80-90) noemden we dat pogoën, tegenwoordig noemen ze dat moshen en doe je dat in een mosh-pit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Moshen is slaan. Pogoën is naar elkaar toe springen (meestal zijwaarts) en elkaar in de lucht raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@cryo: en toch doen ze in een moshpit gewoon lekker pogoën, en weet geen een van die guppies dat het zo heet en noemen ze het allemaal moshen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Het klopt beide. Moshen is slaan. Ga buiten Nederland dus niet zomaar een mosh-pit in zonder eerst goed te kijken wat men daar doet. In Nederland heeft men geen idee wat moshen eigenlijk is. Hier wordt ge-pogo-d, en men noemt dat (alleen hier!) moshen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een moshpit is veel agressiever. Er zit wel degelijk een verschil in. In de ene pit word wel gemept, anderen enkel gebeukt.
Pogo is meer vredelievend, om het zo maar even te zeggen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding