Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Liedjes van vroeger!?

Hallo,
mijn moeder wordt dit jaar 50, voor haar verjaardag ben ik allemaal leuke liedjes aan het uitzoeken die een beetje uit haar tijd komen zeg maar. alleen ik ben zelf pas 16 dus ik heb niet echt verstand van 'oude' liedjes. Als iemand een paar leuke liedjes weet laat het alstublieft even weten!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Anne

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou; the doors, pink floyd, Bob Dylan, the rolling stones, ac/dc, Boney m, Rod Mckuen, Santana, Iggy and the stooges, David Bowie en natuurlijk Jimi Hendrix draaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

google naar de nummers van het Song Festival van vroeger. Er zijn verzamelalbums. Misschien dat je liedjes uit die tijd er bij ziet staan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
staat er op zolder nergens meer een vergeten bak met grammofoonplaten of cassettebandjes?
Dan kun je die als basis gebruiken
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik ben net 51 geworden en maakte huiswerk vroeger met muziek van Neil Diamond, de Beatles, Stevie Wonder en Queen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op de onderstaande site rechtsbovenin een weeknummer en jaartal invoert, kun je de top 40 van die datum zien.
Dus ik zou dan een aatal data uit haar jeugd pikken en daar een aantal nummer 1 hits uit kiezen.

Ook leuk: kijken welke hiet nummer 1 stond op je eigen geboortedatum
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op www.top40.nl. Je kunt daar een jaar en datum naar wens selecteren. Het lijkt mij het leukst als je liedjes uitzoekt van de jaren dat zij 15 t/m 20 jaar oud was. Ikzelf heb nl. de meeste nostalgische herinneringen aan de muziek van de jaren dat ik die leeftijd had. Als je iets specifieks wilt weten over die muziek moet je me maar even een berichtje sturen, ik help je graag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suggesties: de Poppys, Middle of the Road, Thijs van Leer, Ekseption, Gilbert O'Sullivan, Electric Light Orchestra, Earth & Fire, Kayak, Simon & Garfunkel, Mike Oldfield. Dat wordt volgens mij een heerlijke zwijmelmix!
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Ik ben 55 jaar en als tiener was ik helemaal weg van The Cats,Elvis,Cliff Richard,Dire Straits,Queen Enz..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé een leeftijdgenoot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,wat was jou muziek van toen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was toen ik 15 was nogal van de makkelijke muziek, dus the Sweet, les Poppys dat soort. Toen ik wat ouder werd the Eagles etc. Maar nooit nooit nooit the Beatles, the Stones, Elvis of Cliff.
Dat ligt erg aan haar muzieksmaak.. en daarover valt niet te twisten!
Voor de algemene smaak zou je o.a. Queen kunnen kiezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn moeder had vroeger stickers van de osmonds.
little jimmy osmond. En grand en forresyth geen idee of dat voor haar jeugd sentiment was of dat dat pas kwam toen ze ouder was.
En das eigenlijk het enigste wat ik zo kan bedenken.
Daar heb ik het eigenlijk nog nooit met mijn moeder over gehad over welke liedjes en welke muziek er eigenlijk in de jaren 50/60 helemaal hot waren. Lijkt me wel heel interessant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je utprrent.nl download,dan kun je hele albums downloaden,verder kun je jaartellen intypen,en dan maar kijken wat je moeder leuk vond in die tijd,ik was weg van donna summer,michael polnareff,michael jackson,eigenlijk genoeg,succes er mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foutje? moet zijn utorrent.nl
Kijk eens op onderstaande link. Hier Kan je gemakkelijk alle nummers zien die jouw moeder misschien heel leuk vond in haar jeugd. Je kan de jaartallen selecteren en zo de muziek erbij zoeken die toen "hot" was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte oude liedjes kun je vinden op www.78toeren.nl
Ben ook genegen om te komen zingen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeftijd doet er niet toe hoor ;D
Ik zelf ben 14 en luister naar The Cure en A-ha. Kan wel beetje uit haar tijd komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding