Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan hier een lijst van alle vormen van muziek en de plek waar ze haar oorsprong vond neerzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
599

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou het kunnen proberen en dan eerst zeer veel research doen maar ik doe het niet. Het is een veel te complexe vraag er zijn ontzettend veel vormen muziek met diverse oorsprong. Bovendien is het niet van alle vormen duidelijk waar ze vandaan komen omdat het niet altijd vastgelegd is (in de oertijd enzo). Verder zijn er nog veel vormen ongetwijfeld niet ontdekt want geloof het of niet... ook in nog niet ontdekte gebieden op deze aardbol wordt muziek gemaakt.
Daarnaast zijn er van elke vorm nog vele aftakkingen ... denk niet dat er 1 lijst van te maken is.

Ik zou zeggen kijk even op Wikipedia en google een beetje, dan krijg je een aardig beeld van de onmogelijkheid van je vraag...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eigenlijk is de muziek van tegenwoordig een afstammeling van de muziek zoals die in de middeleeuwen, door de emigratie later naar Amerika is de muziek zich verder gaan ontwikkelen, om een voorbeeld te geven, country stamt af van ierse folk muziek en dat stamt weer af van de middeleeuwse ierse muziek

Toegevoegd na 2 minuten:
maar een wat uitgebreid antwoord kost wel aardig wat research
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blues: new orleans jazz: new orleans gabber: rotterdam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding