Is EDM een nieuw genre van Dance?

EDM staat voor Electronic Dance Music (elektronische dansmuziek). Ik zelf heb geleerd dat EDM een ander woord voor 'Dance' is, een verzamelnaam van alle elektronische muziekgenres zoals House, Trance en Techno. Maar EDM wordt ook gebruikt om de muziek van Martin Garrix, Dimitri Vegas & Like Mike en Hardwell aan te duiden. Daarom vraag ik me af of EDM een nieuw genre van Dance is of gewoon een tweede benaming voor Dance.

4 jaar geleden
in: Muziek
3.5K

Het beste antwoord

Vermoedelijk halen degenen die EDM gebruiken als genrebenaming voor de muziek van Martin Garrix, Dimitri Vegas & Like Mike en Hardwell dit met Electro House. Dat is een combinatie van deep house, minimal techno en de klassieke electro uit de jaren zeventig van de vorige eeuw.

Electronic Dance Music is toch echt de overkoepelende term voor heel veel genres plus subgenres in de categorie House en Dance.
. . .
zie nu dat het eind van de eerste zin van een ander werkwoord uitgaat: halen door elkaar / verwarren met
Toegevoegd op 23 april 2020 11:57: tekst
Amadea