Wat betekent prod. achter sommige liedjes van rappers?

Achter sommige liedjes van rappers staat er weleens prod. , bijvoorbeeld bij deze:
Snelle -Reünie (prod. Donda Nisha)
bbno$-money conservation prod. y2k
Josylvio - Le7nesh ft. Sevn Alias (prod. Esko)

Ik vraag me af wat prod. betekent en waarom dat alleen bij liedjes rappers staat.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Muziek
11K

Het beste antwoord

Prod. betekent: geproduceerd door.
Je bent niet de enige die deze vraag over rapper songs stelt:
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20121212174106AA9KhuK
Het is een algemene afkorting en staat niet alleen bij rappers, bijvoorbeeld:
“Latoya - Sing A New Song (prod. Ben Jossy)”
Toegevoegd op 02 oktober 2019 20:20: tekst
SimonV
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geproduceerd door.. dus de gene die het het gemaakt heeft (dat is dus niet de zanger of zangeres)
Bijvoorbeeld esko maakt zijn eigen beats maar hij heeft ook ze eigen plaatsen lebel dus hij produceert veel liedjes omdat het onder zijn lebel valt (onder zijn bedrijf)