Wie anders dan Hans Teeuwen zong er nog meer over Nostradamus?

"In zijn grijze (groene?) broek. (Stond hem goed"). Die bedoel ik, dus niet Hans Teeuwen maar was een cabaretier met een baardje ofzo, echt zo 'depressieveling" vonden wij altijd...

Echt iets wat op het puntje van mijn tong ligt, maar waar ik niet op kan komen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Oòk een Hans, of een Herman, of zoiets? Iets het een "H" ?

Toegevoegd na 1 minuut:
het = met

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strakke groene broek

Het beste antwoord

Nostradamus, Nostradamus, Nostradamus met zo'n strakke groene broek,
da stond um goed
Nostradamus, Nostradamus, Nostradamus met zo'n strakke groene broek,
da stond um goed

Dat is toch echt van Hans Teeuwen.
Hier de rest:
http://www.hansteeuwen.net/index.ht/teksten/met_een_breierdeck/15/

Of Dorrestein ook een liedje over Nostradamus heeft,
kan ik niet vinden, nooit van gehoord ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan van Hans Dorrestein inderdaad verder niks vinden over dat liedje, dus dan zal het toch wel Hans Teeuwen zijn, al lijkt me dat raar omdat ik dat liedje al van vroeger ken en die Teeuwen lijkt me nog niet zo oud. Maar zal dan wel ;-) +10

Andere antwoorden (2)

Hans Dorrestein
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jasperina de Jong zong in 1989 in haar musical Victoria een lied over Nostradamus. De tekst was van Ivo de Wijs en de muziek van Joop Stokkermans.

"...Als lichaam, ziel en geest dezelfde macht hebben, zal het onder de voeten der mensen zijn, als bovenop de hemeltroon... Wie heeft dat gezegd? Dat was de grote Europese voorspeller Nostradamus die in 1564 werd uitgeroepen tot Ziener van het Jaar. Dat was geen verrassing voor hem, dat had hij al zien aankomen..."

In de 6 dvd-box Portret, het ultieme carrière-overzicht
van Jasperina de Jong staat het als dvd 3 op nr. 10.
Amadea