Hoe zet ik de acoorden van mijn gitaar goed?

Ik ga binnenkort op gitaarles. Ik heb al een gitaar maar die klinkt vals hoe krijg ik er een mooi geluid uit? Ik heb 0,0 ervaring Met gitaren.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Dit leer je ook op gitaarles, je kan ook een gitaar stem apo op je smartphone instaleren, dat werkt ook handig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan een stemapparaat gebruiken (zoek een app met de zoekterm 'guitar tuner' oid). Als je een snaar aanslaat, zie je op het scherm of de snaar hoger of juist lager gestemd moet worden. Dit doe je door aan de stemknoppen te draaien: wanneer de snaar strakker wordt gespannen (dit voel je tijdens het draaien), wordt de toon hoger, wanneer de snaar losser wordt, wordt te toon lager.