Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet je noten kennen als je op zangles wil?

Ik wil graag op zangles gaan maar ik heb nooit notenleer gehad, moet je noten kennen voor je op zangles gaat of niet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je een muziekinstrument leert bespelen, hoort daarbij ook leren noten lezen. Als je in een koor gaat zingen, krijg je daar niet automatisch noten lezen bij. Logisch lijkt mij wel dat je leert noten lezen als je op zangles wilt gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Noten keren lezen leer je volgens mij gewoon als je op les gaat. ook als je een instrument leert spelen, dan leer je langzaamaan ook het notenschrift. Ik heb zelf 2 instrumenten gespeeld, en ik leerde de noten gewoon in de muziekles. Dat hoor ik ook van anderen die op les gaan om een instrument te leren spelen of te leren zingen. Dat hoort bij de les en daar hoef je geen aparte lessen voor te volgen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee dat is niet nodig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee hoor, je kunt ook gewoon gedurende de zanglessen noten leren lezen. Het is wel erg handig voor het zingen om dat te kunnen, want anders moet je alles uit je hoofd leren. Doordat ik de melodie die ik in noten zie staan in mijn hoofd in muziek kan omzetten weet ik van te voren al hoe het ongeveer gaat, en dat leert véél sneller.
(Lees meer...)
Amadea
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding