Wie zongen allemaal een tekst-versie van "Take Five" van David Brubeck ?

Zojuist - rond een uur of vier - hoor de ik op de radio (Sublime FM ?) een gezongen versie van Take Five van David Brubeck, met een zangeres met een erg lage stem. Geweldig nummer dat ik graag zou willen hebben.

Ik heb me sinds thuiskomst een ongeluk gegoogeld, maar kan helaas die versie van dat nummer niet vinden. Het is niet Carmen Mcrae (al komt ie wel dicht in de buurt), en ik dacht zelf aan Nina Simone, maar ik kan niet vinden of die het ooit gezongen heeft.

Wie (met name welke zangeréssen, want de paar mannelijke zangers die ik gevonden heb zoals Al Jarreau) waren het zeker ook niet.) hebben dit numme op de plaat gezet en zou er nog aan te komen zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, een lange lijst met dames die dit nummer uit hun strot wisten te krijgen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Take_Five
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij jouw " lange" lijst zitten maar weinig personen, die je kunt kwalificeren als dame.
En daarbij ook nog veel instrumentale versies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal ze allemaal op de koffie krijgen...

Het beste antwoord

Volgens de playlist is het toch echt wél Carmen McRae geweest die jij hoorde zingen. Kijk maar in de bronvermelding, om 16:09 werd dit afgespeeld.

Toegevoegd na 10 minuten:
Een andere gezongen versie is er van Judy Roberts (aan te bevelen!; maar geen lage stem).
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt als een bus ; dank je wel.

Andere antwoorden (1)

Als het gaat om een dame , is het misschien Joani Taylor.
Persoonlijk vind ik haar versie niet zo geweldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die was het dan ook beslist niet ; echt een veel zwaardere stem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed ook een zwarte stem. Carmen McRae komt aardig in de buurt, maar ook die versie was het toch net niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk hier eens, er zitten ook instrumentale versies bij.
http://keepswinging.blogspot.nl/2006/10/take-five.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry Marleen! Ik kan beter eerst de verschillende versies zelf bekijken, dit was iig geen succes.
Heb je, voor zover je ze krijgen kunt, al op You Tube gekeken?