Wat is de meest bizarre/experimentele elektronische muziek die je kent?

Ik luister zelf graag naar venetian snares, orange dust, goa/psy en minimal maar nieuwe muziek is altijd welkom. Hoe vreemder hoe beter natuurlijk ;)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Ik ben groot fan van Venetian Snares. Andere leuke artiesten in dat genre zijn Bong-Ra, Sickboy, Enduser, Doormouse. Voor wat meer IDM zijn Aphex Twin en Squarepusher natuurlijk erg cool, als je echt van apart spul houdt dan is Autechre misschien interessant.

Wat andere genres betreft, wat ik toch wel echt bizar vind is het noisegenre, Merzbow is een beetje de stichter van dit genre. De vraag is echter bij sommige artiesten of je dat nog muziek kunt noemen. Een van de meest brute en goede harsh noise die ik ken is van Sickness, hier is wat te downloaden: http://www.noisemp3.com/artists/sickness
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Ik heb de eerste drie seconden beluisterd, en moet constateren dat de musicus zijn naam eer aan doet.

Andere antwoorden (5)

Dat was toen mijn zusje een dwarsfluit kreeg en op les ging... Goddank verbeterde dat met de tijd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is er elektronisch aan een dwarsfluit?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sorry, miste het woord electronisch! Experimenteel was het wel.
ik weet de vreemsdte muziek ooit. (geef me wel het beste antwoord ;p) <--- grapje.
http://www.youtube.com/watch?v=5gpJ1hVoJqU&feature=PlayList&p=EE9ED43A22BF9604&index=1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die ken ik ja. Is echt tof gedaan. Maar die video is belangrijker dan de muziek, denk je niet?
Hmm de muziek waar ik o.a. naar luister is toch ook best bizar eigenlijk. Speedcore.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=GBC3DYCohbk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Revolution #9 van The Beatles
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt muziek genaamd "noise". Verder dan dat kan je nit gaan denk ik.