Waarom bewoog de trompetist bij het spelen van The Last Post zijn vingers niet?

Is dat niet een beetje heel erg nodig om er verschillende tonen uit te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.5K

Het beste antwoord

The Last Post wordt gespeeld met de grondtonen. De ventielen worden niet gebruikt. De toonhoogtes verander je door hoger of lager aan te zetten.

Toegevoegd na 36 seconden:
De toonverschillen in The Last Post bedoel ik met mijn laatste zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Taptoe is een trompetsignaal uit het begin van de 17e eeuw. Het trompetventiel is pas in de 19e eeuw uitgevonden.

Daarom is het bewegen van de vingers niet nodig om de Taptoe te spelen; dit signaal bestaat uit de grondtonen die zonder gebruik van ventielen met een trompet geproduceerd kunnen worden. Wellicht is het wel gemakkelijker om de ventielen wél te gebruiken, maar het is traditie om dat niet te doen.

Overigens is het de Taptoe die wordt geblazen bij de Dodenherdenking, niet The Last Post. Wel lijken de twee trompetsignalen erg op elkaar; The Last Post is in de 17e eeuw ontstaan uit de Taptoe.