Kan je ukulele en gitaar samen leren spelen?

Ik heb net een ukulele gekocht, maar ook een oude gitaar op zolder gevonden. Is het verstandig om deze allebei te leren op hetzelfde moment, of wacht ik beter met de ene omdat de verschillende technieken mij het mss moeilijk maken om het te leren. Heb al wel een leuke app gevonden waar je ze allebei op kan leren (yousician)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
2.3K

Antwoorden (1)

Ik heb als kind eerst ukelele en daarna gitaar geleerd.
Ukelele is veel eenvoudiger.
Ik zie geen reden waarom je het niet allebei tegelijkertijd zou kunnen.
Behalve als je het zelf te verwarrend vind natuurlijk.
Dus ik zou zeggen begin gewoon.
Als je het toch te lastig vind kun je toch altijd nog voor één van beide kiezen.