Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel krijg je ongeveer voor een grote partij vinyl lp platen ?

Ik heb ongeveer 2000 vinyl LP's. Rijp engroen ongesorteerd. Hoeveel zou je hier ongeveer voor krijgen en waar kan je dat het beste verkopen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gemiddeld een euro per stuk, maar het is een trage markt. Een wat zeldzamer exemplaar wellicht iets meer, maar dan moet je geluk hebben. Maar ook veel die je ook voor ene euro niet meer kwijt zal kunnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als partij zal het niet veel opleveren, maar stuk-voor-stuk verkopen op marktplaats en/of ebay zou het best een aardig bedrag kunnen worden. Sommige zul je niet kunnen verkopen, maar een flink aantal zou tot 10 EURO kunnen opbrengen. Probleem is natuurlijk dat je dat niet van tevoren weet, waarde heeft in ieder geval met populariteit en met schaarste te maken.
Veel werk, 4000 foto's maken (voor en achterzijde hoes), 2000 advertenties plaatsen, 2000 mensen aan de deur of pakketjes verzenden. 2000 keer controleren of er al is betaald. En regelmatig klachten omdat er een kras op de LP zit met retourzending en restitutie tot gevolg.
Amadea
8 jaar geleden
Dat zal heel veel afhangen van wat er op die platen te horen is. Zijn het zeldzame opnames waar geen cd's van bestaan, of is het al lang op nieuwe geluidsdragers overgezet?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

't Lijkt héél wat. 2000 Lp's maar 't stelt, naar verhouding, heel weinig voor.

Gehele partij in één keer verkopen lijkt me voor de verzamelaar niet écht interessant omdat er altijd wel exemplaren tussen zullen zitten die de verzamelaar niet in zijn/haar collectie wil hebben.

Op een enkele uitzondering na, zijn alleen zeldzame exemplaren interessant en dan moeten ze ook nog in een uitmuntende staat zijn. Kras- en vlekvrij, met originele, onbeschadigde hoes en binnenhoes.

Uit ervaring weet ik dat Lp's uit de jaren '80 - '90 - '00 totaal niet gewild zijn. En zéker geen verzamel LP's. Ik heb ook nog zo'n 1500 LP's en ruim 2000 singles op zolder liggen. Maar ook ik kom er niet van af. En weggooien of gratis naar de Kringloop brengen is ook zonde. Laat ze dán maar lekker op zolder liggen, denk ik dan.

Klap in je handjes als je ergens al €1,- per LP in de 'losse verkoop' kunt ontvangen mits deze aan de eerdergenoemde criteria voldoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding