Hoeveel Hitzones zijn er?

Begin Augustus kreeg ik een dagdeal van Bol in de mail voor Hitzone 74. Klopt het dat er ook 74 hitzones zijn of zitten er gaten in de nummering? Dus dat er bijvoorbeeld maar 50 zijn, maar dat er nummers tussen 1 en 74 zijn overgeslagen? Of is het echt opeenvolgend 1, 2, 3,4,5 etc. tot en met 74?

8 jaar geleden
in: Muziek
2.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
volgens mij wel alle 74, ik heb nog 9 en 13 in de kast liggen, en ik meen mij te herinneren dat er elke paar maanden een nieuwe uitkwam.
paulus811
8 jaar geleden
Er zijn ook jaaredities.

Het beste antwoord

Er zijn ten tijde van schrijven van dit antwoord 74 reguliere Hitzones, en een aantal specials (Best of (jaar), Christmas).
94 albums dus in totaal.

Toegevoegd na 2 minuten:
"De eerste Hitzone-cd verscheen in januari 1998.

De eerste 20 edities werden door TMF uitgebracht, waarna Yorin FM (toen het programma Hitzone niet meer bestond) de nummers 21 t/m 29 uitgaf. Sinds Hitzone 30 maakt Radio 538 de serie.

Er verschijnen per jaar zo'n 4 Hitzones (met uitzondering van 2000, 2006 en 2007 toen er 5 Hitzones uitgebracht werden). Daarnaast is er aan het eind van het jaar een Best Of-jaaroverzicht, met daarop vooral tracks van alle Hitzones uit dat jaar, maar ook een aantal nummers die er nog niet op stonden.

Sinds de 27e editie van Hitzone is er naast de cd ook de dvd met de gelijknamige videoclips bijgevoegd. Met Hitzone 44 stopt Hitzone na 4 jaar met het uitbrengen van cd/dvd-albums en wordt er overgestapt naar dubbel-cd-albums (dit betreft de gewone edities, de Best Of-jaaroverzichten zijn al vanaf het begin uitgebracht op dubbel-cd).

Ter gelegenheid van de 50e Hitzone werd op 3 juli 2009, samen met Hitzone 50, een speciale jubileumuitgave uitgegeven: Hitzone Gold. Hierop staan de beste tracks van de eerste 49 Hitzones."

In de Wikipedia link in de bron lees je meer informatie over alle albums.