Wat is het hoogst. gezongen liedje ooit?

Ik vond Grace Kelly van Mika hoog gaan, maar zijn er nog liedjes die veel hoger gaan?

Toegevoegd na 2 dagen:
Het liefst geef ik iedereen het beste antwoord, maar omdat dat niet kan sluit ik de vraag zonder beste antwoord. Toch bedankts iedereen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
10.7K

Antwoorden (15)

wat dacht je van gerard joling? zo daar springen je de ruiten soms ook bijna van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik nomineer Lovin' You van Minny Riperton.

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze zangeres had een bereik van maar liefst vijf octaven! Ter vergelijking: een complete piano heeft maar twee octaven meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tragedy van de beegees is ook vrij hoog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wuthering Heights van Kate Bush

Toegevoegd na 8 minuten:
staat in verschillende versies/video's op youtube, maar ik ben erg slecht in links...sorry : digibeet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is een site waar artiesten op staan die tot dusver de hoogste noten hebben gezongen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Van pop-diva Mariah Carey wordt vermeld dat zij de zangeres is, die de hoogste noot ooit gezongen haalde, een G#7. Dit bereikte zij tijdens twee live registraties van de song "Emotions". U hoort haar hier in één van deze registraties bij: The MTV Video Music Awards 1991. De G#7 wordt gezongen in de 3e groep 'hits', zo rond de 13 sec. vanaf het begin. Zij behaalde met deze opname een plaats in het Guinness Book of Records.

Mariah Carey maakt dan een sprong van E7 naar G7#. De volgende (2e) sprong - een halve seconde later - is relatief zwak, maar zo rond de 14 seconden, zingt zij in de 3e sprong vanaf E7 tot en met F7#. De 4e en laatste poging - wederom een halve seconde later is aanzienlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal een liedje zjin met een 'F6'. Ik zou er zo snel niet eentje weten. Sarah Bightman haalt E6 met 'The Phantom of the Opera'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Guillaume Tell, geloof ik. Een castraat (niet te geloven he) net als Farinelli, de popzangers van de 17e en 18e eeuw
zie http://bit.ly/9O0pWY
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je in de richting moet gaan van de nachtegalen van Potsdam, de Wiener Sängerknaben, in de klassieke muziek, zijn heel veel aria's die een zuivere idioot hoge toon naar buiten gooien.

Hier een behoorlijk onbekend jochie :

http://www.youtube.com/watch?v=IzstMw2ZB30

Toegevoegd na 8 minuten:
mmm ff doorgezocht grootste bereik en hoogste nooit ooit gezongen is door Georgia Brown, Brazilïe, 18 augustus 2004 ( haar bereik g2-g10 ) een whopping 8! octaven

http://rianeblue.multiply.com/video/item/69/Georgia_Browns_High_Notes

Toegevoegd na 9 minuten:
nooit ooit = natuurlijk noot ooit (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het jongens koor Libera!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ombra fedele anch'io", gecomponeerd door Riccardo Broschi voor zijn broer Farinelli (artiestennaam van de beroemde castraatzanger Carlo Broschi, Napels, 24 januarie1705 – Bologne, 15 juli 1782) en falset gezongen door de Mexicaanse mannelijke sopraan Javier Medina *) , met een hoge A5(A2) en B5(B2) in het begin en naar het eind toe wederom een B5(B2), hetzelfde fragment in RealAudio

*) Zo genoemde "natuurlijke" of "endocrinologische castraten" zijn geboren met een hormonale afwijking, zoals b.v. met het Kallmann's syndroom, of hebben door een fysieke of medische gebeurtenis in hun jeugd een hormonale groeistoornis opgedaan die het vocale effect van een echte castratie mogelijk benaderd. Javier Medina en Jorge Cano zijn voorbeelden van zulke hoge mannelijke stemtypes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van pop-diva Mariah Carey wordt vermeld dat zij de
zangeres is, die de hoogste noot ooit gezongen haalde, een G#7. Dit bereikte zij tijdens twee live registraties van de song "Emotions".
hier een you tube registratie:

http://www.youtube.com/watch?v=u07oWbva27c

(2:43 tot 2:46)

Er is een andere registratie van haar optreden bij The MTV Video Music Awards 1991. De G#7 wordt gezongen in de 3e groep 'hits', zo rond de 13 sec. vanaf het begin. Zij behaalde met deze opname een plaats in het Guinness Book of Records.

http://www.dutchdivas.net/hogeC.html

Ongeveer 3 kwart pagina naar benden scrollen. Originele link staat net onder haar foto daar.

Mariah Carey maakt dan een sprong van E7 naar G7#. De volgende (2e) sprong - een halve seconde later - is relatief zwak, maar zo rond de 14 seconden, zingt zij in de 3e sprong vanaf E7 tot en met F7#. De 4e en laatste poging - wederom een halve seconde later is aanzienlijk zwakker (zwakker dan de 2e) en nauwelijks meetbaar.

Deze G7# (Europese telling G4#) is volgens de Amerikaanse telling.
De Amerikanen hanteren een andere/ betere telling dan de Europese -, zij beginnen in het Contra-octaaf (C1-B1, Europese notatie) met het cijfer 1, dan is het groot octaaf (C-B, Europese notatie): 2 (dit is het eerste octaaf van de grafiek), het klein octaaf (c-b, Europese notatie): 3 en dat wat wij in (een deel van) Europa 1 noemen (c1-b1) is in de '' US Standard" telling 4. Ga je tellend door dan is voor de Amerikanen die fameuze hoge F uit de Königin der Nacht (F3), een F6. Het vervelende is dat de Fransen weer wat anders doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De peruaanse zangeres Yma Sumac lukte het uitstekend om en heel erg hoog en heel erg laag te zingen.Ze nam veel peruaanse volksliedjes op en speelde in veel films. Een van haar platen/CD's is Miracles,waarin ze haar kunnen toonde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Juanita Banana" van The Peels
http://www.youtube.com/watch?v=JhLq4rjCndo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je het nr gehoord van Timi Yuro I am so hurt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet of je hem kent maar de ramen spatten open bij doremi fasolie of wat dan ook