Waarom is de best verkochte CD-single aller tijden niet nummer 1 in de top 2000?

De meest verkochte CD-single aller tijden Wereldwijd en in Nederland is Candle in the wind van Elton john.
Toch heeft dit nimmer nooit (bij mijn weten)nummer 1 in de top 2000 gestaan. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

Op het moment dat prinses Diana stierf was de hele wereld geschokt. Het nummer van Elton John verwoordde dat volgens velen prachtig en werd daarom mega-veel verkocht. Maar dat was wel een (super)hit specifiek voor dat moment.
De hoogstgenoteerden in de Top2000 hebben meer eeuwigheidswaarde en zijn blijvertjes.
De top2000 is een lijst die gebaseerd is op de
favoriete (en niet de meest verkochte) nummers
van mensen.
Gevoelsmatig zeg ik dat de stemmende doelgroep
vooral 40-ers en 50-ers zijn die met name de 60-er
tot 80-er jaren-muziek waarderen en niet Elton John's
Candle in the Wind.
Het nummer is uit 1997 en stond in de 1e top2000 overigens nog op de 37e plaats. In de laatste lijst van 2009 op 610.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de top 200 word bij elkaar gestemd en gaat niet op verkoopcijfers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het samenstellen van de top 2000 wordt niet naar verkoopcijfers gekeken.

Mensen kunnen stemmen op hun favoriet en die met de meeste stemmen wordt nummer één.

Savvy?
rose