Een opera is een toneelstuk, vaak een drama, dat bestaat uit korte gesproken teksten en langere gezongen aria's en koren. Het wordt begeleid door een orkest, dat in de ruimte meteen onder het podium zit. Het orkest speelt instrumentale begin- en tussenmuziek. Van sommige opera's zijn die beginstukken, ouvertures geheten, heel bekend geworden.
Amadea
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Opera is kort gezegd een toneelstuk waarin de acteurs niet spreken maar zingen. De muziek bij opera’s is in de meeste gevallen klassiek. Soms zitten er ook stukken ballet in opera’s.