Kan je angst hebben na een musical?

Als ik terug kom van de musical en ik wil gaan slapen,
Dan speelt alles zich weer af in mijn hoofd. Alleen dan met een straal angst erbij, ik ga dan zweten en tril helemaal en krijg hartkloppingen met de harde muziek van de musical erachter. Heel raar ik heb hetzelfde ooit eens gehad met een film, was ook trouwens een musical.

Kan iemand mij vertellen wat het ongeveer is of heb je er zelf ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het klinkt alsof je overprikkeld raakt door het spektakel, de muziek, de zang, het licht etc. Ik ben zelf muzikant en als ik laat in de nacht thuis kom van een optreden heb ik altijd minimaal een uur nodig om tot rust te komen. Meteen naar bed gaat absoluut niet. Misschien een tip om eerst even een kopje ontspannende thee te drinken of bijvoorbeeld een blokje om te lopen, voordat je naar bed gaat. Maar hartkloppingen etc. klinkt wel heel heftig, dat lijkt meer op een angstaanval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan heel goed dat je angst hebt ontwikkeld voor musicals. Net als sommige mensen angstig zijn voor spinnen. Beiden niet hele reële angsten. Als je er echt last van hebt zou je een keer een afspraak kunnen bij een psycholoog. Zij kunnen je goed helpen met dit soort problemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien komt dat doordat je nog zenuwachtig bent van de musical?