Hoe kom ik van de ruis (van hoge tonen) uit mijn actieve Devine Blist 12D's af?

Ik heb sinds kort de 2 x de Devine Blist 12D en 1 x de Devine SUB 118A.
Op zich een mooi setje, kan goed hard! Maar op de Blist 12D's is constant uit de tweeters een ruis / white noise te horen welke redelijk duidelijk te horen is.
Ik vraag me af waardoor dit komt en hoe dit op te lossen is.

Overigens heb ik de goedkoopste XLR male naar XLR female kabels van 5.00 meter die er te vinden waren (op Bax-Shop) gekocht, de Devine MIC100 XLR microfoon- en signaalkabel 5 meter.
En om rechtstreeks mijn mobiele telefoon of laptop aan te sluiten heb ik de Procab CAB712 jack 3.5mm male stereo - 2 x XLR male 3.00 meter gekocht, een 3.5 mm jack male naar 2 x XLR male kabel (van 3.00 meter).
Ik heb geen idee of dit (gedeeltelijk) de oorzaak kan zijn, maar ik kan het beter gezegd hebben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerlijk antwoord? Niet.
Omdat ze 'goed hard' kunnen zullen de ingebouwde versterkers ruisen.
Om zeker te weten dat ruis niet ergens anders vandaan komt kun je ze eens aan zetten zonder signaal kabels. Ruis wat je dan hoort is de ruis van de speakers. Ze zijn ook bedoeld om veel volume te geven (feestjes en zo) en dan hoor je die ruis niet. Op zachter volumes (in een gewoon kamer) is die ruis storend (maar ja, daar zijn ze ook niet voor bedoeld).

Het beste antwoord

een beetje ruis in een actieve speaker is normaal, als het maar weg is zodra je muziek speelt op een normaal volume.
Verder om de ruis te minimaliseren zou je je apparatuur aan de aarde te leggen, speakers en de geluidsbron op verschillende groepen en een onstoorder ertussen.
Alhoewel ik voor speakers van die kwaliteit niet al te veel zou verwachten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat bedoeld u precies met verschillende groepen? En het ligt dus gedeeltelijk ook wel aan dat het niet de beste speakers verkrijgbaar zijn